Maandag, 20 januari 2025
En dan het nieuws in de wereld. Er zijn mensen die hun kop in het zand
steken, wij niet. Het wordt er niet beter op en hoera (NOT) Trump wordt
vandaag weer president. We zijn weer enorm aan het twijfelen geslagen.
Willen we wel zó veel geld uitgeven voor een vakantie in dat land? Niet
dus. Ik heb de optie geannuleerd. Wellicht komt het er ooit nog eens
van, maar we zien het wel.
Dus, we zoeken weer een onderkomen. Ik heb Carola een prijsopgave
gevraagd voor 3 of 4 weken. Ze verhuren in de winter geen 3 weken dus
betaal je sowieso 4 weken (we gaan toch altijd eerder naar huis). Ze
schreef dat alles duurder is geworden dus is de prijs opeens € 400
omhoog. Dat vonden we nogal wat, want zó veel is het niet duurder
geworden. Het huisje is prima, maar erg klein, dus we keken verder. En
op zich is dat niet zo'n probleem, maar wel als de prijs hoger wordt dan
andere opties. We vinden het te duur geworden.
Woensdag, 21 januari 2026
Mariecke begint 27-3 haar nieuwe seizoen bij
camping l'Anse du Brick net naast Cherbourg. Wij willen dus 24 maart
thuis komen zodat zij de 25e kan gaan rijden, dan heeft ze tenminste de
26e nog om te settelen. Mariecke zorgt dus voor de katten, het zijn er
"nog maar" vijf; Sammie hebben we moeten laten inslapen op 9 december en
precies een maand later is Sientje thuis gestorven, waarschijnlijk een
hartaanval. Ik ben wel weer heel erg blij dat we geen oppassers nodig
hebben. Nog 5 weken, lekker. Jacky heeft weer genoeg wandelingen en we hopen dit jaar weer goed weer te krijgen!
Donderdag, 26 februari 2026 Vlak boven de grens hebben we nog even gestopt bij aire de Labenne, broodje gegeten en van stuur gewisseld. We zijn ook deze keer weer door de bergen gereden naar Pamplona, nog even getankt en weer door.
We waren
rond 16h30 in Zaragoza. Eerst lekkere cajun frietjes gegeten bij
Popeye’s en de kip meegenomen voor vanavond op de kamer.
Vrijdag,
27 februari 2026 Bij Sarrión zijn we van de autobaan afgegaan. De route ging via Manzanera, Los Cerezos, Arras de los Olmos naar Titagua. Hier zijn we naar de Ermita de Nuestra Seńora del Remedio gegaan. De route was prachtig, weer heel anders en héél veel bloeiende amandelbomen. Dit hebben we nog niet eerder gezien, wat een geluk! De ermita was mooi en het uitzicht ook.
Daarna
verder gereden naar Chelva, hier ligt het Romeinse aquaducto de Peńa
Cortada. Hier zijn we gaan wandelen, naar het aquaduct. Het was nogal
kretsen en klauteren, en ik was nog niet stabiel, dus erg voorzichtig
doen.
We zijn nog gestopt bij de Mirador de Domeńo Viejo, daar zagen we een behoorlijke waterval.
Bij
Llíria zijn we wat gaan eten bij de BK, we hadden tijd over. De
Mercadona lag hier naast dus hebben we meteen wat gehaald voor vanavond,
dan hoeven we niet nog eens in Benissa. Ook meteen goedkoop getankt.
Marian
geappt dat we rond 17h15 in Altea la Nova zouden zijn. En dat klopte
precies. We hebben heel eventjes moeten wachten, toen kwam ze. Auto in
de garage gezet en naar boven. Administratie afgehandeld. Ze had de
bedden gemaakt terwijl we alles zelf bij hadden, we gaan daar geen
kapitaal voor betalen als we het ook zelf mee kunnen nemen. We laten het
oude linnengoed gewoon hier.
Zaterdag, 28 februari 2026 Na het ontbijt reden we naar Albir / Alfaz del Pi. De eerste winkel was zoals altijd de CostaBlanca supermarkt. Meteen wat Nederlandse en Duitse dingen meegenomen voor thuis. Het kan maar gedaan zijn. Toen hebben we daar koffie gedronken met onze eerste tostadas, lekker weer!!
Daarna
doorgereden naar Finestrat, eerst even naar de Action, ik was mijn
muismat thuis vergeten en mijn muis doet raar. Oh ja, en mijn laptop
bril is kapot gegaan en de leesbril uit de Dokker was verdwenen (niet
handig dus). Maar daar waren we snel klaar. Toen naar de Mercadona. Het
was lekker rustig terwijl het gisteren toen we aankwamen, overal
poepdruk was.
De rest
van de middag gelummeld. Aan het eind van de middag hebben we wat tv
terug gekeken. Emma stuurde berichtjes, ze was aangekomen op haar nieuwe
camping en ze stuurde wat filmpjes. Later vertelde ze dat Eva ook was
aangekomen, ze zitten samen in een gastenhut zo lang de seizoenshutten
niet klaar zijn. Hopelijk hebben ze een leuk seizoen! We hebben een rib van de bbq gegeten met gepofte erpel en salade. We gaan zien hoe lang we met de bbq doen, de fles is niet erg gevuld en we gaan geen nieuwe kopen.
Zondag,
1 maart 2026
Het
ontbijt was simpel, sneetje brood maar het smaakte me niet. We waren
natuurlijk ook vroeg klaar en dus reden we om 8h50 al naar Albir. Gewoon
even naar de markt. Ik wilde nog kijken voor een nieuwe sjaal en we
hebben er 2 gekocht, eigenlijk voor Jacky maar ik kan ze ook gebruiken.
En ik heb een andere tas.
We
wilden koffie drinken bij de nieuwe zaak Puur Hollands, aan de grote
weg. Toen we daar kwamen was het poepdruk, allemaal van die blonde
Dollies zeg maar, dus nee. Er was geen enkele stoel vrij. Misschien een
andere keer nog, we gaan het zien. Later zijn we nog even door het complex gaan lopen, het is ontzettend rustig, het lijkt alsof er niet veel bewoners zijn. Ons maakt dat niet uit. We houden van de stilte en rust tenslotte.
We eten
stukjes kip van de bbq met salade en een bakje rijst met groenten. Het ziet er niet naar uit dat we mooi lenteweer gaan krijgen dus we moeten maar gewoon ook met bewolking gaan wandelen want als we op die zon moeten wachten…… Thuis is het mooi. Tja.
Maandag,
2 maart 2026
Van hier
reden we naar Moraira, eerst even naar de Pepco, waar ze hele leuke
dingen hebben. We hebben best wel wat gekocht voor thuis. Toen naar de
Chinees, we hebben gevonden wat we zochten, o.a. kommen voor Emma voor
als ze in Passerose woont.
Vervolgens over de kustweg naar Calpe, hier zijn we naar de Mercadona gegaan, we hebben de spullen voor thuis al grotendeels gekocht, ook voor Emma. Ook hebben we nog even getankt, door de oorlog tussen de VS / Israël en Iran schieten de prijzen weer omhoog, stel varkens zijn het, excuus aan de varkens.
Thuis
hebben we laat geluncht met de pies, erg lekker. Eind van de middag de
(ENORME) tv aan en wat terug gekeken en verder gegaan aan The Night
Agent. Bijna klaar met seizoen 2, en dan beginnen we aan het 3e
seizoen, lekker.
Dinsdag,
3 maart 2026 Nou, het is dus pokkeweer. En dan kun je niks doen, dat weten we maar al te goed van 2 voorgaande keren. En dus wordt het Portal de la Marina in Ondara. We zijn begonnen bij Lefties, ik heb maar 1 lange broek bij (buiten mijn thermolegging) en dus moet ik nog een broek kopen, idioot gewoon. Jacky en René allebei nog sokken en dat was het weer. We hebben ernaast koffie met tostadas gehad. Hier lag nog een Pepco en ik heb alweer een nieuwe beker gekocht. Toen naar het tuincentrum bij Jávea, deze keer via een fikse omweg want er was een klein stukje weg afgesloten. Ze hadden niet veel deze keer. Jammer, maar wel goed voor de plaats in de auto.
Daarna
zijn we even naar de Mercadona in Benissa geweest, nog wat dingen, ook
voor Mariecke, gehaald.
Woensdag, 4 maart 2026 Ik heb Engels ontbijt gemaakt en we hebben rustig aan gedaan. We kunnen echt niks verzinnen om te doen, dus maar naar de Mercadona in Finestrat gereden, maar dan wel via de CostaBlanca winkel. De pruimentaart van hier was errug lekker en maar € 1,25 per stuk, dus we hebben wat gehaald voor vanmiddag. En toen dus naar de Mercadona. En weer naar huis. Tja. Simpel geluncht, ieder voor zich. Jacky maakt voor vanavond Griekse kip en we gaan verder met The Night Agent.
Donderdag, 5 maart 2026 Vandaag wordt alweer een dag niks doen. Je kunt toch niet blijven shoppen? Op een terrasje zitten kan ook al dagen niet. En dus zorgen we gewoon voor ons eigen eten. Met wat geluk houden we weer geld over, zoals altijd.
We gaan
verder met tv kijken, gelukkig hebben we nog genoeg keuze.
Vrijdag,
6 maart 2026 We zijn naar Moraira gegaan, ik heb alleen een pot komijn gekocht op de markt. We zijn naar La Cena gelopen (jassen aan) waar we koffie hebben gedronken. Ze bestonden nu 10 jaar en we kregen een cadeautje, ofwel een glaasje cava ofwel een stukje gebak, dat was lekker.
Toen naar de Chinees en de Pepco. Ik heb wat nagellak voor Mariecke gekocht en bij Pepco heeft Jacky een trui en ik een shirt met lange mouwen gekocht voor onder mijn sweater, nu heb ik steeds mijn pyjama er onder. En toen weer naar huis. Ieder voor zich geluncht, gelummeld en later weer tv gekeken, opgenomen programma’s en ’s avonds The Voice.
We
hebben de 2e helft van de braadworst gegeten, met erpels en
salade erbij.
Zaterdag, 7 maart 2026 Daarna hebben we even een half uurtje in de zon kunnen zitten, het was in de zon zelfs erg warm, maar de wolken kwamen alweer snel.
Alweer
tv gekeken (begonnen aan de serie The Residence, leuk!) en á avonds Wie
is de Mol.
Zondag,
8 maart 2026
Hierna hebben we aan het begin van de boulevard geparkeerd en zijn we gaan lopen naar het terras waar we al eerder nachos hebben gegeten. Nu koffie met tostadas. En toen weer terug, we hadden eindelijk weer eens wat meters in de benen.
Daarna naar huis, geluncht met de Texas wrap salade. En later maar weer de tv aangezet. We hebben The Residence afgekeken en wat opgenomen programma’s terug gekeken. Wat fijn dat we Netflix nog hebben en dat we in elk geval lekker tv kunnen kijken.
We
hebben bami gegeten (van de CostaBlanca winkel). We moeten nog wat halen
voor thuis, deze is nl. lekker.
Oh ja,
sinds ruim een week is Amerika en Israël in oorlog met Iran, en alle VAE
en andere Arabische landen zijn ook betrokken in het conflict. En wat
denk je? De benzineprijzen schieten weer de lucht in, stel achterlijke
varkens.
Maandag,
9 maart 2026
Na een Engels ontbijt, vertrokken we naar Lliber, hier zijn we gaan wandelen. Een leuke wandeling!! Lekker in de zon, ik had voor het eerst mijn korte broek aan en zelfs een topje onder mijn trui, die trui is uit gegaan. YES!!
Na de wandeling hebben we koffie gedronken met tostadas erbij, op het pleintje bij de kerk. Al die fietsers die langs komen, BLEGH.
Ondertussen waren er alweer aardig wat donkere wolken….. We zijn in
Benissa naar de Mercadona en even de Consum geweest.
René en
ik zijn nog naar een appartement gaan kijken, de ligging en de
parkeerplek, in ons complex. Er stond een NL man op het terras en die
vertelde dat het uit de verhuur gaat, de eigenaren gaan er zelf wonen,
jammer.
Dinsdag,
10 maart 2026 Na het
ontbijt reden we naar de Chinees in Moraira. Jacky moest gespen hebben, die
gaat ze thuis onder onze rugzakjes hangen. Ook zijn we nog even naar de Pepco
gegaan om nog een nieuwe boodschappentas te halen. We willen thuis de hele
grote en de slechte gaan vervangen door kleinere tassen. Die van Pepco heeft
een rits, dus handig voor met vakanties, die tassen kun je lekker vol maken en
dan met gesloten rits op de zijkant leggen. En ze zijn nog leuk ook! Toen
naar het tuincentrum Montgó Verd bij Javéa. Ik wilde toch een paar kleine
Spaanse Margrieten meenemen, thuis is bijna alles kapot gegaan door de sneeuw.
Ik heb nu 2 gele en 2 roze. De volgende stop was het winkelcentrum bij Ondara. Ik had toevallig op Google Maps gezien dat er vlak voor Gata de Gorgos een lavador en een molen was, meteen langs de weg. Die hebben we nog nooit gezien. We hebben er even rond gelopen, best mooi. De lavador was uit de Moorse tijd. Er stond ook een hele grote eucalyptus uit 1915, deels verwoest door een brand in 2020. Toch leuk om hier even te kijken.
In
Ondara was het koffieterrasje natuurlijk weer helemaal vol. We zijn even door
de rommelige Carrefour gelopen, voor Jacky hebben we een mooie slakom gekocht.
Toen naar de wc en daarna zagen we dat er plaats vrij was op het terrasje, dus
we hebben koffie gedronken. We wilden voor de lunch naar de KFC maar we moesten
nog wat tijd vullen omdat die pas om 12h00 open gaat. We zijn nog bij een paar
winkels binnen gelopen, niks meer gekocht. En
toen naar KFC, lekker kip gegeten en oude friet gedeeld. De frieten zijn
meestal een blamage, dus dat doen we niet meer. Ik heb
visjes gefrituurd, salade en wat erpels erbij. Morgen
alweer slecht weer….. Woensdag,
11 maart 2026 De
rest van de dag thuis gelummeld en voor de tv. Black Doves afgekeken en
’s-Avonds weer de Verraders. Donderdag,
12 maart 2026
We
zijn daarna naar Jalón gereden waar we met verschillende tapas hebben geluncht
bij Aleluya, ook binnen, voor het eerst. Hun terras was afgesloten, wellicht
vanwege alle regen die is gevallen. Daarna
naar huis. Er waren ook weer wolken in de middag. Tja. Kip
van de grill gegeten, met salade en erpelsalade erbij. Vrijdag,
13 maart 2026 Vandaag zou het de hele dag mooi weer zijn. En dus gingen we wandelen, bij Fleix deze keer. Ook deze was pittig met behoorlijk steile stukken, omlaag (oef de knieën) en omhoog. Maar wel weer lekker. We liepen van Fleix naar Campell. Langs Font de Campell, heel mooi, en Ermita de San Josep.
In
Fleix is niks om koffie te drinken maar een dorp verder in Benimaurell, wisten
we wel een terras, hier zijn we nl. al eens geweest. Lekker in ’t zunke koffie
gedronken, € 5,10 voor 3 koffie, dat kan bij ons helaas niet. We
besloten om gewoon thuis te lunchen maar wel eerst naar de Mercadona in Benissa
te gaan en ook even druiven en erpelsalade gehaald bij de Lidl daar. Thuis
lekker in de zon op het terras geluncht met tomaten-tonijn salade en lekker
brood. Zaterdag,
14 maart 2026 We
wilden in Benidorm over de boulevard lopen, maar het was dus al laat. Eerst
even naar de nieuwe Aldi in Finestrat en naar de Action. Niks gehaald. Toen
naar de boulevard, OMG zo erg hebben we het nog niet eerder gezien, England’s
Finest (eh, niet dus), dus na 10 minuten reden we weer weg. Geen Benidorm meer
voor ons. We besloten naar de CostaBlanca winkel te gaan, kijken of er al bami
was, niet dus. Ik heb het gewoon in het Spaans besteld, maandag kunnen we 4
bakken ophalen. Zondag,
15 maart 2026
Toen reden we naar de ermita in Orxeta en zijn we ook door het dorp gelopen. Geen enkel terrasje voor onze dagelijkse café.
Toen
via de mooie weg terug naar huis. We hebben een pizza met knakworstjes in de
oven gedaan, beetje vreemd. Maandag,
16 maart 2026
Op de
terugweg (het was een heen en weertje) namen we een kleine detour langs een
sneeuw opslagplaats (vroeger dan). Het paadje was niet makkelijk en het paadje
verder vonden we niet dus het was nogal een avontuur, maar alweer, we hebben
het gedaan.
In La
Nucia zijn we naar de Mercadona gegaan, en hebben we gegeten bij de nieuwe
Burger King, 3 burgertjes, 1 grote friet en uienringen voor net geen € 10. Wie
doet je wat?! Tv
terugkijken en dat was het weer voor vandaag. Dinsdag,
17 maart 2026
We zijn daarna koffie gaan drinken op “ons” terrasje in Moraira, met een stuk Selva de Negra om te delen. Dit is de laatste keer dat we hier komen. Kleine koffie en het stuk taart was oud maar flink duur geworden. De service vinden we al een paar jaar niet geweldig. Je kunt beter naar La Cena gaan. Genoeg keuze hier.
We
zijn daarna nog even naar de Pepco gegaan en hebben nog 4 boodschappentassen
gekocht, die met een rits bovenop. En Jacky nog een shirt. Toen naar de Chinees
voor touw en nog 3 pillendoosjes voor mij voor onze 6 weken Canada. En toen
weer door. Nog
even in de zon, gelummeld en The Shooter teruggekeken voordat de Verraders
begon. Woensdag,
18 maart 2026
Na de wandeling zijn we naar Jálon gereden waar we bij de kerk op een terrasje koffie hebben gedronken, toen even een stokbrood gekocht en naar huis.
We
zijn met een nieuwe Netflix serie begonnen: FUBAR. Is wel aardig. Zoals ik vaak
zeg hier, gelukkig hebben we een grote tv, lol. Donderdag,
19 maart 2026 Er is niet echt iets wat we nog willen maar we besloten vandaag maar naar de markt in Javea te gaan. En daarna zouden we naar de Mercadona en de Chinees in Moraira te gaan. Totdat een Spaanse seńora vertelde dat het vandaag hier een feestdag is, jawel St. Josep. De markt stond er grotendeels wel. We hebben niks gekocht maar wel koffie gedronken met tostadas (onze laatste??).
We
zijn voor de vorm via Moraira gereden maar de winkels zijn dus dicht vandaag.
Dus toen maar naar huis. Vrijdag,
20 maart 2026 Eerst
naar de Chinees en toen even naar de Mercadona in Moraira, nog een paar
dingetjes van eten gehaald. Zaterdag,
21 maart 2026 René
heeft de burgers en braadworst nog op de grill gelegd, voor onderweg morgen, op
broodjes en om te schnebbelen. We hebben het gelukkig de hele vakantie gered
met het beetje gas dat in de gasfles zat. Want blijkbaar heb je hier pech als
de fles leeg is want je krijgt geen nieuwe, tja, service….. Zondag,
maandag en dinsdag, 22, 23 en 24 maart 2026 Het
was heerlijk rustig op de weg en we rijden niet hard, scheelt benzine en de
prijzen, tja, thank you very much you orange idiot in the white house. NOT! Bij Vente del Aire zijn we van de autobaan afgegaan om te gaan kijken bij Mirador de Mijares. Hier hebben we een uitkijk platform/brug gemaakt. Heel eng, vond ik, maar wat is het hier mooi!!
En
toen weer door. We zijn nog op 1 plek gestopt voor koffie en een schnebbel en
toen naar Zaragoza. Op
maandag hoefden we ook niet zo ver, naar Bordeaux. Wij
zaten toch weer op tijd in de auto terwijl we het altijd op ons gemak doen. We
reden een stuk via de N-weg en voor Pamplona zijn we nog even naar de Mercadona
geweest, de laatste keer deze reis, Emma had me nl. gevraagd of we nog bacon
konden meenemen. En natuurlijk doen we dat dan voor haar. Zelf toch nog wat
oogdruppels meegenomen. Na
Pamplona reden we weer door de bergen, dit is een fijne route. En bij de grens
hebben we nog even volgetankt. En toen naar Bayonne, naar de Ikea. We hadden
tijd en we hebben hier eerst koffie gedronken en toen wat meegenomen dat
Mariecke ons had gevraagd. En gewoon even rustig rond gekeken, we komen nog
maar zelden bij de Ikea. We hebben wel eindelijk een bankstel gevonden voor bij
ons. Mooi! Op
Google Maps zag ik ondertussen de Rocade steeds roder worden en jawel, daar was
het bij tijd en wijle stapvoets, maar toch viel het nog mee. Op
dinsdag waren we vroeg op, we wilden hier niet ontbijten (eh € 9,50 p.p.), het
zag er ook niet geweldig uit. Hier zitten vooral veel werkmannen. Bij de
eerste Aire op de Péage hebben we koffie gedronken en een broodje gegeten van
het ontbijt in Zaragoza. Niks mis mee.
|