| |
Zaterdag, 20 januari 2024
You only live once, part two
Onze zomervakantie in 2025 zal, als het allemaal goed gaat, weer
een camperreis naar de USA worden. Dus moeten we sparen! En daarom
hadden we eigenlijk ook besloten om de winter ervoor niet weg te gaan.
Who are we kidding?!
Jacky houdt zich in de winter vooral bezig met kijken en zoeken naar
mooie en goedkope accommodaties. En jawel hoor, daar kwam ze weer, LOL.
Ze had een leuk appartement (van Belgen) gevonden, op Cumbre del Sol,
Moraira. In dit zelfde complex hadden Jacky en ik voor ons
"samen-uitstapje" een appartement geboekt in 2015. Maar toen begon het
gek** van mam en zijn wij uiteindelijk naar Alcalali gegaan, want die
accommodatie was goedkoper.
Maar goed, ze heeft weer iets leuks gevonden. Nou is het vinden van iets
leuks niet het probleem..... het is de prijs. Jacky had een prijsopgave
gevraagd en sodebillekes, zij vragen voor 4 weken maar € 775, en dat is
all in. Dus niks extra stroom, niks extra voor linnen, niks extra
voor...... etc. All in. Zó goedkoop hebben we nog nooit gezien.
Natuurlijk zijn we kritisch genoeg, we moeten het wel leuk en
fatsoenlijk vinden. En ja, we vinden dit allemaal een leuk appartement.
Het is niet groot, maar het ziet er prima uit, mooi uitzicht, beschut
terras, 2 slaapkamers en 2 badkamers. Elektrische bbq en inductie. En
laten we eerlijk wezen, afgelopen jaar in Sanet was kleiner en niet in
orde, niet fatsoenlijk en duurder.
Dus: we hebben
dit appartement geboekt voor 4 weken in maart 2025.

Woensdag, 10 april 2024
You only live once, part three
We zijn net een paar dagen terug van onze vakantie in Casa El
Escondite in Moraira. We hebben het heerlijk gehad!!
Toen we daar waren zijn we ook gaan kijken op Cumbre del Sol, twee keer
zijn we erheen gereden. Het uitzicht is er geweldig! Maar die weg er
naartoe?? Google Maps verdwaalt er, en wij ook. Allemaal kleine
straatjes, berg op en berg af, en steil, en dan ook nog eens alle
drempels. Ik vind het een vreselijke route naar het appartement, en
eigenlijk de rest ook. Dus vorige week hebben we besloten om dit toch
maar te annuleren. Je moet wel minstens 2 keer per dag die weg rijden,
niet dus. En omdat het ons prima is bevallen in El Escondite, gaan we
gewoon terug. Ik heb even wat heen en weer ge-appt met Carola, en
volgend jaar kunnen we ook gewoon de kachels meer gebruiken, want we
hebben bijna niks verbruikt aan stroom.
Zondag, 30 juni 2024
Geregeld met Carola
Ik heb Carola maar even geappt, over wat de prijs nou is en hoe en
wat met de betalingen. Ze is erg flexibel. De prijs is ietsje lager en
we betalen geen borg. Ik heb een klein deel alvast aanbetaald, ik kan
gewoon af en toe wat overmaken. Da's best fijn.
Vrijdag, 18 oktober 2024
Hotel bij Bayonne geboekt
We hadden besloten niet meer in het Apart City bij Merignac te willen
slapen, ouwe meuk. En bovendien is het vanaf thuis niet ver genoeg
rijden als we onderweg niks hoeven te doen.
Gisteren ben ik even gaan zoeken, en uiteindelijk hebben het B&B Hotel
bij Tarnos weer geboekt voor de eerste nacht op weg naar Spanje. Een
driepersoons kamer, die hebben we al eens gehad. René heeft afgelopen
vakantie weinig gesnurkt met de beugel in, hoera, dus 1 kamer zou moeten
kunnen.
Zaterdag, 14 december 2024
Change of dates
Zo, we zijn 2 maanden verder en wie had gedacht dat er alweer zó veel
zou veranderen.....
Wat betreft de heenreis: We hebben het B&B hotel in Tarnos geannuleerd,
we slapen in het
Exe Hotel in Pamplona, dus effe doorrijden op de eerste
dag. Dan gaan we de dag erna Pamplona bekijken en rijden we naar
Eurostars Rey Fernando in Zaragoza. De laatste dag hoeven we het niet
snel te doen want Casa El Escondite is tot 1 maart bezet, dus we kunnen
niet vroeg naar binnen.
Een week of 2 geleden stuurde ik Ninetta een
bericht om te zeggen dat Mariecke niet al 1 maart zou kunnen gaan werken
(Emma heeft pas gehoord van Guillaume dat het pas 1 april zou zijn), dus
dat Mariecke gewoon nog haar buurvrouw is. Als er dan iets is kan ze
natuurlijk Mariecke om (taal) hulp vragen. We kregen een berichtje terug
van haar waarin ze schreef dat dat toch echt niet de afspraak was en dat
ze dit niet wilde en etc. etc. Mijn broek zakte af, want we hadden het
afgelopen augustus wel via beeldbellen gezegd en ook de situatie laten
zien. Dus, we vonden het op z'n zachtst gezegd, vreemd. Hoezo zou het
negatief kunnen zijn dat er iemand in het huis ernaast woont?? Wat had
ze dan willen doen? Je gaat je van alles in je hoofd halen. Maar goed,
we zijn er klaar mee. Eerst wilde ik nog voor andere oppassers zoeken,
maar als Mariecke hier nog is, dan kan zij de katten gewoon doen. En als
er niemand in ons huis zit, behalve een kacheltje op een timer, dan
besparen we ook eindelijk eens wat stroom..... En ik moet zeggen dat ik
wel hééééééél erg blij was dat we nu geen oppas hoeven, dat gek** elke
keer (op een enkele uitzondering na dan).
Voor de terugreis hadden we nog niks
geboekt, we komen toch altijd wat eerder terug dus we zien dat later
wel. En toen belde Emma weer deze week. Guillaume was er achter gekomen
dat hij meer budget had en hij wil Mariecke 24 maart laten beginnen. Of
dat voor ons een probleem was? Nou, wij zitten er niet mee. Wij
vertrekken dan 22 maart uit Moraira en komen zondag 23 maart thuis,
rijden we in Bordeaux op de zondag, ook wel fijn. Mariecke verhuist dan
diezelfde dag 's morgens en wij komen 's middags thuis, helemaal goed.
En nu hebben we voor die nacht toch weer het B&B hotel in Tarnos
geboekt, grote kamer en prima prijs.
Naast het hotel ligt een grote Carrefour, MacDonalds en ook een bakker.
We hebben nl. geen ontbijt erbij, want € 11 voor een karig Frans
ontbijtje, dat gaat 'm niet worden. Dan kopen we wel iets bij de bakker.
We hebben hier ooit al eens overnacht en dat was prima.
Ik ben ondertussen al sinds eind september
verkouden en het gaat niet over, ik ben wel erg toe aan warmte en zon!
Maandag, 20 januari 2025
Nog een hotel "voor de zekerheid"
Nog iets meer dan 5 weken en we gaan, hopelijk naar goed en warm weer.
Gisteren keek ik nog even naar de prijs van het B&B hotel. We hebben nu
een prijs van € 85 en we kunnen tot dezelfde dag annuleren. Het idee was
dus om dit een paar dagen van tevoren te annuleren en dan de "niet
annuleerbare" prijs te boeken, scheelt toch weer een paar euros. Toen
zag ik dat B&B ook een hotel in Saint Jean de Luz heeft, ook 3
persoonskamers. Die is nog net geen € 80, ook annuleerbaar. Dus die heb
ik er nog bij geboekt. Voordat we terug rijden naar huis beslissen we
dan in welk hotel we slapen, annuleren de boel en boeken opnieuw voor de
niet annuleerbare prijs. Alle beetjes helpen.
Dinsdag, 25 februari 2025
Bijna op vakantie
Voor de terugreis hebben we het Ace hotel Cestas geboekt, dit ligt net
onder Bordeaux, op een Aire. Dan hoeven we de laatste dag niet ver meer
en bovendien zitten we dan op zondagmorgen vroeg op de Rocade. Laten we
eerlijk wezen, de Rocade is een drama. Op de heenreis willen we even
stoppen op die Aire, kijken wat er allemaal aan faciliteiten zijn in het
tankstation. Is er een magnetron voor onze pastamaaltijden van de
Mercadona?
De B&B hotels hebben we geannuleerd.
Thuis zijn we zo'n beetje aan het inpakken, het huis hoeft eens niet
helemaal gepoetst te worden, Mariecke is thuis. We hebben haar hut
afgelopen zondag gepoetst op Ile de Ré, ze gaat naast Emma wonen. Als
wij thuis komen dan zijn ze allebei nog even hier, wel zo leuk om hen
nog even te zien.
Donderdag, 27 februari 2025
On y va
Wat is het relaxt op vakantie gaan als je niet je hele huis hoeft te
poetsen voor oppassers. Echt wel prettig vonden we het. Om iets na 8h00
reden we thuis weg. Het was zowaar beter weer dan verwacht. In Luçon
volgetankt en toen richting La Rochelle. Er hing wat mist over de grond
in de velden, het zag er prachtig uit. En héél veel vogels: zwanen,
ooievaars (vroeg hoor) en reigers in soorten en maten.
De rit ging erg voorspoedig, nergens file of oponthoud. We hebben koffie
gedronken met een tarte au sucre van Paul bij Aire de St Léger, en
vervolgens nog eens koffie gedronken op de Aire bij het Ace hotel Cestas
waar we op de terugweg slapen (gratis koffiemelkjes.....). En nog 1 keer
gestopt bij Bayonne.
Net over de Spaanse grens zijn we de bergen in gegaan, die weg bevalt ons
wel erg goed. Je kunt prima doorrijden, geen tol en minder kilometers.
We waren dan ook snel in Pamplona. Hier zijn we naar een winkelcentrum
gegaan, even naar de Primark want René had nieuwe spijkerbroeken nodig.
Ze hadden veel keuze in zijn maat en nu heeft ie 3 broeken voor € 54,
een "kuipke" zoals wij dan zeggen.
Toen bij ons hotel wat gegeten bij Popeyes, de frietjes daar gegeten en
de kip meegenomen, die viel helaas tegen deze keer.....
Het hotel ligt rustig, prima ontvangst en de kamer is super.
Vergelijkbaar met Zaragoza (geen keuken maar wel een minibar) en veel
beter onderhouden. Bad én douche, parkeergarage is ook perfect.
Morgen even het ontbijt keuren.

Vrijdag, 28 februari 2025
Van Pamplona naar Zaragoza
We gingen vroeg slapen en waren dus ook vroeg op. Gelukkig was het
ontbijt vanaf 7 uur. We waren de eersten en enigen bij het ontbijt. Het
was heel erg goed verzorgd, zoals alles in dit hotel! Ze hadden veel
maar ook was alles erg lekker. We hebben wat broodjes gemaakt voor de
lunch en wat stukjes amandeltaart en zo meegenomen voor onderweg. En ook
hier reden we weer zo rond 9 uur weg.
We hoefden niet ver maar we zouden een mooie
route rijden. En dat hebben we gedaan. Vandaag zagen we besneeuwde
bergen, heuvels, valleien, heel veel bloesem, amandelbomen, een soort
van Bryce Canyon en meren.
We zijn bij een kerkje gaan kijken en hebben op een hele mooie plek
zitten picknicken met ons meegebrachte overlevingspakket. LOL.
We zijn eerst even gestopt bij een groot
meer. Daarna zagen we in de verte weer de besneeuwde bergen van de
Pyreneeën, erg mooi!!




Toen reden we de mooie weg langs Riglos. Hier liggen prachtige
rotsformaties waar we jaren geleden een wandeling hebben gemaakt. Nu
zijn we bij Agüero gaan kijken, en dan spcifiek naar de Iglesia de
Santiago. Het was een mooie weg daarheen.

Daarna zijn we langs de route nog bij een Ermita gestopt. We wilden hier
ook picknicken maar de tafel was niet echt schoon. Dus besloten we door
te rijden en hoera, langs de weg, op een uitkijkpunt, stond 1
picknicktafel. Dus we hebben hier onze meegebrachte broodjes, schnebbels
en taartjes gegeten. Lekker!



De laatste echte stop was het "Bryce Canyon" van Spanje. Ook hier zijn
we een paar jaar geleden al geweest, maar het blijft mooi om hier te
lopen. En het is er héél veel rustiger dan bij Bryce, of course.




Vlak voor Zaragoza zijn we even bij onze
eerste Mercadona geweest: panna cotta, pasta en salade, lekker voor
strakjes.
In Zaragoza zijn we nog even bij de Primark geweest om voor mij een
pyjama te halen, tot mijn verbazing ging er 50% van af.
Daarna even naar de Ikea, eerst koffie drinken en toen de spulletjes
voor Mariecke. En toen we bij het hotel kwamen was het toch alweer bijna
17h00.
Mijn laptop heeft internetproblemen in het
hotel, ik moet nodig een andere laptop hebben..... sowieso als we nog
willen gaan camperen.
We proberen straks wat tv te kijken op Jacky's laptop.
Morgen naar Moraira, het weer zier er erg slecht uit......
Zaterdag, 1 maart 2025
We're back
We hebben weer heerlijk ontbeten vanochtend (ondanks de 4 (!!) bussen
Chinezen vandaag). Ook weer een broodje en schnebbels voor onderweg
verzorgd. En het was deze keer nog geen 9 uur toen we wegreden.
Onderweg hebben we 1 keer koffie gedronken en een keer getankt voorbij
Valencia. Hier waren nog wel wat dingen zichtbaar van de enorme
overstromingen afgelopen oktober.
Zo rond 14h00 kwamen we in Moraira aan bij ons huisje. Rustig alles
uitgepakt en opgeruimd en eind van de middag zijn we boodschappen gaan
halen. De bakjes voor Emma hadden we als eerste bij de Chinees gevonden,
mooi! Toen bij de Lidl alleen de erpelsalade gehaald en de rest bij de
Mercadona, heerlijk om er weer rond te lopen!
Thuis de boodschappen opgeruimd, gemarineerde kipkuifjes in de oven, met
erpelsalade en gewone salade gegeten.
Vanavond Wie is de Mol finale!!
Regen vandaag........ en de vooruitzichten zien er niet goed uit. F***.
Eerste week, 2 t/m 8 maart 2025
Wat een avonturen weer
Afgelopen nacht heeft het behoorlijk gehoosd. Tjongejongejonge.
Ik was vroeg wakker maar heb wel prima geslapen. Jacky stond nog voor
mij op dus toen ben ik ook maar opgestaan. Koffie gemaakt en wat
gelaptopt. Toen René opstond heb ik brood geroosterd en hebben we
ontbeten.
We wilden graag naar Moraira lopen, koffie drinken en weer terug lopen.
Hoera, het was zowaar droog (het is de hele dag zwaar bewolkt geweest
maar droog), dus jasje aan en gaan lopen. We hebben bij Pepe la Sal een
stokbrood gekocht voor de lunch en even door de AleHop gelopen. Het was
aardig uitgestorven op straat. We zijn ook niet op een terras gaan
zitten, te fris. We hebben heerlijke koffie gedronken bij La Cena, met
wat slagroom en Baileys erbij en een koekje, lekker toch!
Toen weer terug de "berg" op naar huis. We hebben geluncht met tomaten
met tonijnsalade en brood. De rest van de middag gelummeld en later 4
afleveringen gekeken van Hunted VIPS.
Laat gegeten met rode poon (lekker), erpelsalade en gemengde salade.
FBI gekeken.
Op maandag zijn we dus de grote
boodschappen gaan halen, ook bijna alles voor thuis. En de lijstjes van
Emma en Mariecke afgewerkt. Elke keer als we hier komen dan hebben ze
weer wat nieuwe producten, fijn hoor.
We waren pas weer na 13h00 thuis en hebben toen eerst gegeten: brood en
macaroni met kaassaus uit de oven.
De rest van de dag wat gelummeld en tv gekeken. Het is vreetweer......
Op dinsdag zijn we naar het winkelcentrum in
Ondara gereden. Het is rustig overal. Er zijn weeralarmen uitgegeven, ze
verwachten héél veel regen en overstromingen. Vanavond zagen we op het
nieuws dat dat inderdaad is gebeurd, bij Valencia en andere Spaanse
delen, maar wij hebben geen druppel regen gehad. Maar het is triest, de
wolken hangen erg laag en het waait.
Jacky heeft een trui gekocht bij Lefties. We hebben koffie gedronken met
tostadas en even door de Carrefour gelopen, vreselijke zaak. Wel een
potje witte hazelnootpasta gevonden voor Emma. Oh en in Pedreguer hebben we
nog wat dipsausjes gekocht.
We zijn terug gereden via het tuincentrum bij Javéa, ze hadden niet
veel. Maar dat is niet erg, we willen toch niet teveel mee naar huis
nemen. Maar ik zag vlakbij de uitgang een kleinere aardbeiboom/struik
staan, met veel vruchtjes erin en voor maar € 12, dus die hebben we wel
gekocht.
De rest van de dag niks gedaan. Tja. Zo zullen de komende paar dagen ook
nog zijn.
Op woensdag zijn we alleen in Moraira bij
wat winkels gaan kijken: Pepe la Sal, Pepco (yes, mooie en goedkope
dozen), Lidl, Mercadona, en een gebakje van de Masymas. Verder thuis een
dutje gedaan en gelummeld. Op andere plekken hoost het behoorlijk en we
horen over plaatselijke overstromingen, hier niet. Maar toch kunnen we
niet echt wat doen, ook omdat er heel slecht weer wordt aangekondigd, en
je weet het maar nooit.
Op donderdag (hopelijk wordt het vanaf
morgen dan eindelijk wat beter) zijn we nog eens naar Ondara gegaan.
Jacky heeft nog een sweater gekocht bij Lefties. Er kwam net een
tafeltje vrij bij het koffiezaakje ernaast. René zegt tegen me "kijk
eens naar die man aan het tafeltje naast je", ik kijk en zie tv-makelaar, Alex van Keulen
(van o.a. "Kopen zonder Kijken"). Hè?! Dus ik zeg dat tegen Jacky en die zegt
natuurlijk meteen "goedmorgen meneer van Keulen". Dus we hebben een
tijdje met hem en z'n vrouw gekletst. Nou, typisch hoor. Zij wonen nu in
deze streek, je moet er maar zin in hebben..... Later liepen ze
nog eens langs in het winkelcentrum en zwaaide hij even.
Wij zijn een paar winkels in gegaan, we hebben toch niks anders te
doen.....
Toen besloten we in Javéa even naar de Mercadona te gaan en voor de
lunch naar Moraira, naar de snackbar, die zou open zijn. Eh, niet dus.
We zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Gastrobar El Arbol, lekkere
broodjes filet Americain en rosbief, een portie friet met mayo en 8
bitterballen erbij. Natuurlijk kregen we het niet op en de broodjes van
Jacky en mij gingen mee naar huis.
Thuis verder gelummeld (we zijn naar de reis naar Canada aan het kijken,
LOL).
We eten spaghetti en kijken verder tv.
We hebben nog geen enkele foto gemaakt, weinig werk voor mij in het
verslag, fijn hoor!
Vrijdag is natuurlijk marktdag in Moraira.
Het was bewolkt (tuurlijk) toen we opstonden maar het begon zowaar wat
open te trekken. Van de markt moest ik een grote pot peperbolletjes en
komijn hebben. We besloten lopend te gaan. T-shirtje onder het vest en
we liepen al snel in de zon, we wisten even niet wat ons overkwam.
Op de markt hebben we eerst churros gekocht, niet lekker, ik laat het er
voorlopig maar bij. De pot peper heb ik gekocht, de komijn heb ik voor
volgende week besteld. Ook nog 1 bol knoflook gekocht en toen zijn we
naar het terrasje aan de haven gelopen voor café con leche en een enorm
stuk Schwarzwalder taart. Het lijkt wel of ie steeds groter wordt.
We zijn weer terug gelopen en ondertussen was het gewoon helemaal blauw.


Thuis hebben we voor het eerst buiten kunnen
lunchen, salade met brood. Daarna hebben we in de zon zitten lezen.
Maar, om 15h00 uur was het gewoon weer helemaal bewolkt. Dus weer naar
binnen (frisjes) en omdat ik zin had in vleugeltjes, zijn we nog naar de
Mercadona gegaan. Uiteraard werd er weer een hoop meer in de kar gelegd,
wat is het toch een geweldig fijne winkel!!
Thuis gelaptopt en zo, het eten was een ratjetoe van vleugels, erpelsalade en
Southwest wrap salade.
We hopen dat we morgen dan toch kunnen gaan wandelen, maar niet ver want
ondertussen heb ik niet veel zijn meer in de bergen.
Zaterdag zijn we naar Calpe gereden. We zijn
een stuk om het water met de flamingo's gaan lopen, daarna over de markt
(geen fluit aan, alleen maar kleren en tassen en zo) en toen hebben we
koffie gedronken met tostadas erbij, bij de MyMercat. Toch nog maar
binnen gezeten. Het wil nog steeds niet zonnig worden.
Toen hebben we even door de winkel gelopen, 3 stukjes Bretonse
appeltaart gekocht en weer naar buiten, terug naar de auto.
We zijn ook nog even hier naar de Mercadona geweest, wat dingen halen,
o.a. voor de lunch. Tja, dat was het weer.....
Vanavond is het 2e deel van de finale van Wie is de Mol!
Zondag, 9 maart 2025
Thuis en koffie in Moraira
Gisteravond en vannacht was René ziek, overgeven en diarree. Dus
vandaag, het was zowaar zonnig, besloten we hier te blijven. Kippensoep
met rijst gemaakt voor hem en rond 10h00 besloten we toch naar het dorp
te lopen. We hebben ergens grote bekers koffie gedronken en toen naar
AleHop om wat dingen voor Mariecke te halen.







En toen weer de berg omhoog
(de conditie begint toch al te komen).
Thuis lekker buiten geluncht met
o.a. orzo salade en in de zon gezeten. Helaas was de wind wel aardig
fris en zijn we ook weer naar binnen gegaan.
Ha, voordeel is wel dat we de route voor Canada eigenlijk rond hebben,
LOL.
Maandag, 10 maart 2025
Benidorm en een bamischijf
Het weer wil gewoon niet! Bewolkt maar wel met zon erbij, maar een koude
wind. De bergen in gaan of lekker gaan wandelen in de natuur, brrrr
frisjes. Dus besloten we vandaag ordinair naar Benidorm te gaan, weer
naar de Ponent kant waar we afgelopen oktober ook waren. Toen waren we
allemaal wat ziek en hebben we maar een klein stukje gelopen. Nu zijn we
helemaal naar het oude centrum gelopen waar we een Belgische wafel
hebben gegeten en op een terras nog (dure) koffie hebben gedronken. Toen
we 's morgens aankwamen was het lekker rustig maar het werd me toch een
partij druk, aan de Ponent kant veel bejaarde Spanjolen en aan de andere
kant veel "ordinaire Swines". Maar we hebben tenminste weer een flink
stuk in de benen.




We hadden al besloten dat we nog even naar
de CostaBlanca winkel wilden gaan, wat bami gekocht, ook voor thuis, en
nog een paar kleine dingetjes. Voor de lunch zijn we naar Bon Patata in
Albir gegaan, eerst nog even verkeerd gereden...... fijn zo'n GPS, NOT!
Desirée maakte de friet en bamischijven weer klaar en we konden gelukkig
buiten zitten smikkelen.

Toen zijn we in Calpe nog even naar de Mercadona
gegaan, en
bij ons naar Pepe la Sal voor een Japanse saladebox, zo zeg die zijn
lekker!!
Thuis hebben we welgeteld 5 minuten buiten gezeten, met de bamischijf, toen was de
zon weer weg. Het is Jantje lacht, Jantje huilt met het weer. Maar meer
"huilen" dan "lachen".
Na het eten werd Jacky ziek. Die heeft de rest van de middag en de hele
avond boven de pot gehangen. Wat is dat toch dat we altijd ziek worden
in Spanje?!
Dinsdag, 11 maart 2025
Een zieke en alleen koffie drinken
Jacky was nog steeds niet in orde, en ach, het weer was ook niet in
orde. Dus we zijn gewoon weer thuis gebleven. What else is new.
Toen kreeg ik een bericht van de eigenaresse van Casa Nonna, of we
morgen willen komen kijken. We hebben hun huis gehuurd voor over 2 jaar
dus we zijn erg blij dat we nu de kans hadden om te kijken. Maar, omdat
voor morgen goed weer op de météo staat, heb ik gevraagd of het vandaag
zou kunnen. En dus, we zijn er om 11h30 heen gegaan. Het ligt niet ver
van waar we nu zitten, en we waren vorige week al gaan kijken waar het
ligt en vonden het toen al erg mooi uitzien.
We werden ontvangen en rondgeleid. Wat een ontzettend mooi en vooral
leuk, gezellig huis. Een heel grote tuin er omheen, veel terrassen, en
we hebben nu ook meer gezien welke dingen aanwezig zijn, die wij dus
niet hoeven mee te nemen. We hebben er nu al zin in!!
Hierna zijn we even naar de Mercadona
gereden om een nieuwe wc-borstel te halen, die van hier is afgebroken.
Daarna weer naar huis.
's Middags besloten we alsnog even naar Moraira te gaan, maar wel met de
auto. De wind was weer erg koud en dus zijn we bij La Cena binnen gaan
zitten voor de koffie. Wat een klitseweer.
En dat was het dan weer, pfff. Ik neem niet eens mijn fototoestel meer
mee, het boeit me niet meer. We besparen gelukkig thuis heel veel
stroom, haha, dus we blijven ook lekker hier.
Woensdag, 12 maart 2025
Zon????? En dus naar Busot!
Het was blauw, en volgens de météo zou het 20 graden zijn en de hele dag
volop zon. We reden naar het zuiden en zagen alweer wat wolkjes. Bij de
wandeling (vlakbij de grot) was ik wel erg blij dat ik mijn trui aan had
gedaan. Helaas, de sjaal lag thuis. Zo zeg, wat een enorm koude wind. We
zijn gaan wandelen maar op een bepaald punt zei ik dat ik het genoeg
vond, veel en veel te koud. Terug lopend hadden we de wind in de rug en
dat scheelde iets.




We besloten in het dorp Bussot koffie te
gaan drinken. Bij de parkeerplaats stond een herder met zijn kudde
geiten. Er was 1 geitje dat de parking op kwam en ik heb de herder even
geroepen. Hij gebaarde dat het niet erg was en kwam onze kant op, het
kleine geitje stond bij ons te knuffelen. De herder vertelde dat deze
pas 2 maanden oud was en een mix tussen een geit en schaap, het had ook
een schapenvachtje. We hebben een tijdje met de man staan praten, Jacky
tenminste, ik verstond er geen drol van. Maar het was leuk.


Het terras van vorig jaar was gesloten en
dus zijn we op een ander terras gaan zitten. Koffie met tostadas en een
hele vriendelijke meneer. En toen zijn we door gereden. We zagen de
herder weer en zwaaiden enthousiast naar hem en hij naar ons, leuk toch
zoiets!
De route ging verder via Jijona, wat een
lelijke plaats, toen richting Relleu en Orxetta. En gewoon naar huis.
Jacky is nog niet helemaal in orde maar dat komt wel.
Donderdag, 13 maart 2025
Wandelen bij Alcalalì
Het was alwéér niet zonnig. We hadden al besloten om niet ver te gaan,
de bergen gaan we deze vakantie niet meer in want het gaat niet beter
worden.
We zijn bij Alcalalì gaan wandelen, de rivier over, doorlopen en
na een uur moesten we weer de rivier over. Nou eh, niet dus. René kon er
wel over met zijn langere benen, maar ik zei al snel dat ik dit niet ging
doen. Jacky wilde met blote voeten door het water, maar ik niet. Dus
zijn we dezelfde weg terug gelopen, helemaal niet erg.




Via Llìber weer naar Benissa,
even wat dingen gehaald bij de Mercadona. Toen naar huis. We waren net
op tijd klaar met wandelen want het heeft vanmiddag enorm gehoosd.
Morgen naar de markt voor mijn komijn, als de markt er tenminste staan
(afhankelijk van het weer).
Vrijdag, 14 maart 2025
Een grote pot komijn en héél veel regen
Het was ook nu weer bewolkt, beter gezegd, zwaar bewolkt. Oeps, en we
wilden naar de markt lopen. Ik had tenslotte een grote bus komijn
besteld. Maar we durfden het niet aan om te voet te gaan en dus hebben
we de auto maar genomen. We hebben het wel droog gehouden. Op de markt
hebben we
alleen de komijn gehaald en toen even snel naar de Mercadona. En de rest
van de dag heeft het alleen maar gehoosd en hebben we weer de hele dag
in pyjama binnen gezeten. Tja, vakantie.
Zaterdag, 15 maart 2025
Wandelen bij Confrides
Hoera het was blauw en zonnig!! Jacky had al een wandeling bij Confrides
uitgezocht. We reden via weg 70 en zagen een piepklein stukje van het
meer, het staat nu nòg lager dan vorig jaar.
De wandeling was mooi, een simpel landweggetje maar echt errug mooi! Wel
was het erg koud, die hele koude wind is er nog steeds. We hebben
onderweg een boterhammetje gegeten en moesten dezelfde weg terug.
Ondertussen zagen we ook steeds meer wolken komen, tja, het zal ook eens
niet.









We zijn weer via weg 70
terug gereden naar Benidorm waar we kip hebben gegeten bij KFC, smullen.
Toen naar huis, kachels aan, want oef, het is koud.
Zondag, 16 maart 2025
Markt in Albir en GEEN bamischijf
En ook nu is het weer te bizar voor woorden. Toen ik opstond was het
aardig blauw, ik knipper een keer met mijn ogen en het was bewolkt. En
zo gaat het de hele dag door. We zouden naar de markt in Albir gaan om
daarna te lunchen bij Bon Patata, de laatste keer deze vakantie. Ze gaan
om 12h00 open dus we vertrokken niet te vroeg.
Het was koud en het waaide weer hard. We besloten eerst koffie te drinken op
een overdekt terras, maar ook daar kwam de koude wind. Terug liepen we
in de regen over de markt, en druk dat het was. We zijn snel in een hoekje
van de markt
weg gegaan, terug naar de auto. Maar het was nog geen 12h00 en met dit
weer hadden zoiets van, we gaan naar huis. En jawel, 's middags scheen
de zon en hebben we zowaar nog buiten kunnen zitten. Maar als de zon weg
is, dan is het gewoon koud.
De komende dagen wordt weer veel regen verwacht.
Maandag, 17 maart 2025
Regen, regen, regen en de Mercadona
Ja, wat kun je doen met dit weer? Helemaal niks! We zijn vanochtend even
een gebakje gaan halen bij de Masymas en toen nog wat boodschappen bij
de de Mercadona. De rest van de dag gelezen, gelaptopt en een dutje
gedaan.
Morgen zal hetzelfde zijn.
Het verslag wordt geweldig kort en foto's hebben we ook bijna niet.
Dinsdag, woensdag en donderdag, 18
t/m 20 maart 2025
Regen, slecht weer, Javea en veel wind
Ja en dinsdag was nog erger dan maandag. Ongelofeloos. Jacky en ik
hebben niet eens onze pyjama uit gedaan. Dit weer is gewoon abnormaal,
zo lang als we in Spanje zijn is het bar en boos. En guess what,
volgende week, als we thuis zijn wordt het hier goed en thuis weer
slecht. We zeggen het vaak "you get what you deserve", maar wat dan?? We
hebben totaal niet het gevoel dat we vakantie hebben gehad en ik wil nu
wel echt naar huis. We hebben heel veel stroom bespaard, dat is
tenminste positief. De afrekening van de EDF was weer lekker.
Woensdag zijn we naar Javea
gereden, aan de kust was het zonnig maar dat was dan ook de enige kleine
strook met zon. De wolken hingen weer heel laag. We zijn naar de
vuurtoren gereden, op de weg er naartoe zijn we gaan wandelen. Op een
bepaald moment zijn we terug gegaan, het heeft afgelopen nacht
ontzettend gehoosd en het was dus behoorlijk nat. De modder onder onze
schoenen bleef maar groeien, ik was bijna een halve meter groter, LOL.
De schoenen heel goed schoongemaakt bij de auto en toen hebben we nog
een stukje gelopen bij de vuurtoren.








We besloten naar de
boulevard te rijden, daar was het ontzettend druk want het bleek vandaag
een feestdag te zijn. Veel Spanjolen dus. We hebben koffie met tostadas gehad op een
terras. Javea is dus enorm duur. € 2,60 voor een koffie en € 3 voor 1
tostada. Dat moeten we hier niet meer doen, niet aan de kust tenminste.




Toen terug naar huis, nog wat in de zon gezeten en opeens was alle zon
weer weg.......
Donderdag hadden we bij
Calpe nog om de Ifach willen lopen, maar wat zal ik zeggen, zo laag als
de wolken vandaag hingen, hebben we nog niet gezien. We zijn toch naar
Calpe gereden, koffie met tostadas gehad op het terras van MyMercat en
toen 3 stukjes Bretonse appeltaart gehaald voor vanmiddag thuis.
Nog even de laatste keer naar de Mercadona, nog wat bacon en kaas voor
thuis en beleg voor hier gehaald. Verder weer een dagje pyjama. We
hebben heel even voor op het terras gezeten met ons stukje taart, en dat
was het dan. Morgen de auto inpakken en na het ontbijt naar Zaragoza. We
zijn er helemaal klaar mee. Zondag komen we thuis en zorgen de meisjes
voor het eten. Volgende week gaan we bij Passerose werken, vandaag over
4 weken komen de eerste gasten en is het continue bezet tot eind mei.
Lekker!
Op de terugweg hebben we 1
nacht geslapen in Rey Fernando in Zaragoza, dat was weer prima net als
anders. Wel had ik vannacht veel last van mijn nek door het dikke en
harde kussen. Ik heb de rest van de nacht geslapen met een badlaken als
kussen.
Na een, zoals gewoonlijk, geweldig ontbijt, zijn we beladen met
schnebbels naar het Ace hotel Cestas gereden. Prima kamer. We hebben
alsnog ontbijt erbij geboekt. Ook zijn we nog even naar het restaurant
van deze Aire gelopen, nog wat melkkuipjes meegenomen, 31 stuks maar
liefst, LOL.
Het ontbijt was prima, we hebben nog iets voor onderweg meegenomen in de
vorm van een broodje.
In Bordeaux was het super rustig, we reden dan ook al om 8h00 over de
Rocade. Rond 10h15 waren we thuis. Fijn.
Emma en Mariecke zijn begin van de middag naar het eiland gereden, we
zijn nu weer alleen met de 7 jongens en meisjes.
|