| |
|
Camperreis
British Columbia -
Alberta
sept-okt 2026
|
Woensdag, 16 april 2025
Canada??? WTF
Eigenlijk zouden we in 2024 een lange camperreis gaan maken, maar
ja, toen kwam het gedoe van de inflatie. Prijzen waren enorm gestegen,
en we waren na 6 jaar nog steeds niet klaar met de afhandeling van de
erfenis, door het gedrag van deze of gene, en dus werden de plannen in
de vriezer gezet. Spanje is ook erg mooi en dat bevalt ons ook nog
steeds prima.
Het sparen ging ook weer goed en dus
besloten we om voor 2026 nog een poging te wagen om een maand naar
Tucson te gaan. We hadden een mooi huisje gevonden en geboekt. We zouden
de hele boel in 1 keer moeten betalen (twee jaar van te voren, hè???),
maar ik heb aan de eigenaar doorgegeven dat hem dat niet ging worden,
ook omdat we niks van vluchten konden boeken. Dat was geen probleem zei
ze. Mooi! We waren al aan het plannen geslagen, tuurlijk.
En toen kwam Trump 2.0. Binnen 3 maanden is
de USA nu veranderd in een fascistische dictatuur. Mensen worden zonder
pardon en "due process" opgepakt, uitgezet en nóg erger, in een death
prison in El Salvador opgesloten. Wij durven niet meer naar dat land.
Sowieso hebben Jacky en ik ondertussen zó veel negatiefs over Trump,
Vance en Musk op Facebook gezet, ze laten ons nooit meer toe, lol. We
don't care. We gaan daar geen cent meer uitgeven, they get what they
deserve. Ondertussen blijkt het toerisme daar enórme verliezen te lijden
door de idioterie van Trump (Canada en Groenland willen innemen). Ze
zullen het gaan merken.
Anyways, Canada?? Véél te veel bomen, toch?
We zijn er eens naar gaan kijken. En oh wat is het mooi. Je kunt een
deel van die donkere bossen wel vermijden, niet alles, maar toch.
Vancouver Island is één groot donker bos, dus dat hoeft voor ons niet. We
hebben nu een mooie route liggen, rondje vanaf Vancouver, Cruise Canada,
een 30 ft omdat Emma wel weer mee wil en Mariecke waarschijnlijk deels
ook.
Emma gaat waarschijnlijk na dit seizoen haar
CDI bij Plage opzeggen, Guillaume gaat naar de Alpen en ze wil met hem
mee, seizoenswerk weer. De seizoenen daar liggen anders dus dan zou ze
de hele reis mee kunnen naar Canada.
Mariecke zit nu ook een seizoen op Plage en we gaan het zien wat zij
hierna wil gaan doen. Ze hebben gelukkig allebei recht op chomage.
We hebben de afgelopen week een paar
offertes aangevraagd en de prijs valt ons mee. Tot nu toe is Tioga, hoe
is het mogelijk, de goedkoopste. Maar we boeken nog niet. Er zijn deze
maand verkiezingen in Canada en die willen we sowieso eerst afwachten,
want ook daar is een soort van Trump in de race.


Donderdag, 1 mei 2025
Canada, it's a go
Afgelopen maandag waren de verkiezingen in Canada. Dankzij Trump
zijn dreigementen aan Canada, heeft Mark Carney gewonnen. De Canadese
Maple Magas hebben niet gewonnen. Gelukkig!
Dus, ik heb dinsdag, nadat de uitslagen bekend waren, Tioga gemaild dat
we willen boeken. Zij vragen het dan aan bij Cruise Canada en we hoopten
natuurlijk dat de prijzen gelijk bleven.
Gisteren kwam van Tioga het bericht dat de camper voor ons is
gereserveerd en de prijs hetzelfde was als de offerte. Zo zeg, we zijn
enorm blij, voor 5 weken camperhuur, inclusief ongelimiteerd km - inventaris
pakket, early bird, betalen we € 2610. Dat is nog minder dan toen we in
2019 naar Denver gingen. De aanbetaling is gedaan, ik kan weer fijn in
termijnen alles betalen.
Emma gaat gewoon de hele trip mee. Ze heeft haar vaste baan op Plage
opgezegd en gaat in de zomer 2 maanden naar Guillaume, in de Alpen deze
keer. Ze wil wel weer van seizoen naar seizoen, why nut? Dat geeft haar
meer vrijheid om te reizen en tussendoor woont ze bij ons, we hebben een
2e kamer voor haar in orde gemaakt, daar kan ze een tv kamer van maken.
Mariecke is ondertussen ook weer aan het solliciteren voor het
zomerseizoen. Zij zal misschien mee gaan naar Canada, maar
slechts een deel van de trip.
Als we de vluchten kunnen boeken kijken we
vooral naar de prijzen, als we iets eerder kunnen vliegen dan gaan we
toch nog naar Victoria, met een huurauto. Emma zou dat natuurlijk erg
leuk vinden.
Het aftellen is begonnen, nog 495 dagen,
lol.
Maandag, 2 juni 2025
De route verandert nog
We zijn nog wel aan spelen met de route. We hebben besloten om
toch niet via Whistler te rijden, het spreekt ons niet aan. En
vervolgens besloten we om niet onderlangs te beginnen maar bovenlangs.
Opeens kregen we weer een andere route, nachten over en zijn we lekker
verder gaan puzzelen. Langzaamaan is het zoals we graag zouden willen.
Er zijn ook niet zo héél veel wegen.
Maandag, 30 juni 2025
Vancouver Island
Vancouver Island stond nooit op mijn wensenlijstje, véél te veel
bossen. Als je mooie wegen bekijkt op Streetview dan zie je alleen maar
bomen, verder niks. Ik zou er gek van worden. Er is eigenlijk maar 1
plek waar we wel heen zouden willen is natuurlijk Victoria, omdat Emma
er een jaar heeft gestudeerd en gewoond en omdat het er gewoon heel leuk
uitziet. Puzzelen, puzzelen en nog meer puzzelen. Met de camper? Nee,
dus. Met de auto, maar wat dan en hoe lang. Nou, we zijn er nu dan
EINDELIJK uit!! En we hebben geboekt, ja, nú al.
Als we landen in Vancouver, dan halen we
voor 6 dagen een Jeep op. Rijden naar de ferry in Tsawwassen en
varen naar Swartz Bay. Dan naar ons huisje voor 3 nachten in Saanichton,
gehuurd bij Airbnb voor een hele mooie prijs van € 157 per nacht.
Wel met maar 1 slaapkamer, maar een prima bedbank. En een deck én een
eigen tuin met bbq. En lekker rustig gelegen. Emma gaat de planning voor
2 volle dagen Victoria verzorgen, we willen, als het kan, in elk geval
ook Norm en Irene ontmoeten, en naar UVic.


Dan rijden we via Malahak Skywalk naar
boven, via de totems in Duncan, naar Nanaimo. Ook zin in. Daar hebben we
2 nachten een leuk onderkomen met 2 slaapkamers, ook een deck en eigen
tuin met bbq, voor € 128 per nacht. De volgende dag willen we in elk
geval 3 Provincial Parks doen en wellicht een vlindertuin.



Dan gaan we weer met de ferry, van Nanaimo
naar Horseshoe Bay, rijden naar Cypress Park, aan de bovenkant van
Vancouver. Bovenop de berg willen we wandelen en genieten van het
schitterende uitzicht. En dan naar Stanley Park in Vancouver. Daar
willen we wel van alles gaan zien maar de rest van de stad slaan we over.
We lezen veel van mensen die er net zijn geweest, over openlijke drugs
en heel veel daklozen. Niet een stad waar we zo door willen lopen.
We brengen dan de minivan terug bij het vliegveld en boeken nog een
hotel met airport shuttle. Cruise Canada zou voor ons de transfer moeten
regelen omdat we de early pick up hebben bijgeboekt.
Leuke vooruitzichten dus!!
Vrijdag, 29 augustus 2025
Business as usual
Natuurlijk zijn we nog aan het veranderen..... what else is new.
We komen nog steeds mooie plekken tegen, er zijn dingen waar we nog niet
echt blij mee zijn, maar een groot deel van het "probleem" is ook dat
campings vroeg sluiten en dan moeten we dus veranderen.
We hebben de route aangepast. In Revelstoke huren we een auto voor 1 dag
zodat we de berg op kunnen. In Banff blijven we nu iets van 5 nachten en
ook daar willen we een auto huren. De camper kan dan blijven staan en we
zijn dan mobieler. Ook kunnen we dan op plekken komen waar we met de
camper niet kunnen komen. De 2 PPs ten oosten van Calgary (Dinosaur en
Writing-on-Stone) hebben we voor nu geschrapt, dat geeft meer ruimte op
de rest van de route, meer rust denk ik. En we gaan er nu al van uit dat
we in 2028 (of iets later) terug zullen gaan om dan ook meer in Alberta te zien.
Over een paar maanden kunnen we voor de
vluchten gaan, dan ligt er tenminste iets vast.
Maandag, 30 september 2025
Laatste update
Mariecke was vorige week thuis gekomen van haar seizoen in Pornic.
Ze heeft toen ook gezegd dat ze niet mee gaat naar Canada. Dat hadden we
eigenlijk ook wel zien aankomen, het maakt het plannen ietsje
makkelijker. Voor haar is het een dingetje dat we zo op elkaars lip
zitten en dan ook nog eens 6 weken lang. Dat is niet goed voor haar.
Qua planning wordt er nog steeds ge"finetuned".
Maar we komen er langzaam wel uit. We zien ook wel verslagen waarbij
mensen zich totaal niet of heel slecht voorbereiden, dat is dan toch wel
jammer voor zo'n reis. Tegenslagen vanwege gebrek aan voorbereiding
kosten tijd en dus ook geld.
Jacky en ik vertrekken komend weekend eerst voor een road trip noord
Spanje en noord Portugal, heel veel zin in. Vorige week lag ik weer 2
dagen op de Urgence, ik heb wat gezondheids issues gehad en ben toe aan
rust. René blijft thuis, Mariecke is thuis en Emma ook, maar die werkt
tijdelijk bij Maitre Coq. Centjes verdienen!!
Maandag, 20 oktober 2025
Overnachtingen in Delta Onze
vluchten zijn nog niet te boeken maar we hebben wel al gezien dat de
keuze minder wordt en de prijzen omhoog zijn. We zouden het liefste de
latere vlucht uit Nantes willen zodat we 's middags in Vancouver zouden
landen, maar dan hebben we maar 1 mogelijkheid en dat is niet veel. Ik
ben gaan kijken naar inchecktijden van hotels etc. omdat de andere
mogelijkheid de vlucht is die om 11h15 aankomt. Bijna overal kun je pas
vanaf 15h00 inchecken, en wat moet je dan met al die uren doen?? Ik heb
een mooi huis gevonden in Delta, vlakbij de ferry terminal naar
Vancouver Island, via AirBnB, met 2 slaapkamers, een mooi deck en hele
goede reviews. En maar € 106,05 per nacht!! Dat is toch ongelofelijk?!
Dus ik heb dit huis geboekt voor de eerste nacht, op 2 september, en
daarna besloten we datzelfde huis te boeken voor onze laatste nacht op
14 oktober. En we kunnen hier vanaf 14h00 inchecken, scheelt toch weer een uur.
We zijn weer een stapje verder.



Jacky en ik zijn net
terug van ons tripje Noord Spanje en Portugal en zagen dat de tijden in
het roadbook te krap waren. Jacky is de Canada route nog eens aan het
nalopen, want we hebben nu gezien dat je meer tijd nodig hebt, als je
eens wilt stoppen, iets wilt eten, moet plassen etc.
Vrijdag, 24 oktober 2025
Vluchten geboekt Het
is zo ontzettend frustrerend dat we bijna geen keuzes hebben in
vluchten. Alle mogelijkheden zijn bekeken. Als goedkoopste komt Air
France / KLM uit de bus. Alle andere mogelijke opties zijn veel duurder
en hebben veel slechtere tijden. We kunnen dus vanaf Nantes via
Amsterdam of via Charles de Gaulle. We geven de voorkeur aan Amsterdam.
Maar zowel vanaf AMS als CDG gaat maar 1 vlucht per dag naar Vancouver,
tenzij je nog een overstap neemt in de VS en dat gaat hem voor ons niet
meer worden.
En dan is de vlucht via AMS ook nog eens ruim € 200 per persoon duurder, dus, we vliegen met Air France.
De vluchten waren nu al boven de € 3800 voor 4 personen, niet te
filmen. Sinds 2 dagen waren de prijzen naar net ietsje lager gezakt. Ik
heb nog gekeken of de kans erin zit dat ze wat gaan zakken, gekeken
naar data in april, mei en augustus, maar alles is (veel) duurder. Dus
hebben we toch nu al geboekt. Helaas via Parijs en dus ook weer de hele
vroege vlucht uit NTE, het is niet anders....
We vliegen op 2 september 2026, om 6h05 vanaf
NTE. We hebben dan 3 uur om over te stappen op CDG en vertrekken daar
om 10h25. Aankomst in Vancouver is 11h15. Te vroeg om in de
accommodatie in te checken maar we komen dat uurtje of zo wel door in
de Tsawwassen Mall.
Terug vertrekken we in Vancouver om 13h30, hebben een overstap van 4
uur op CDG en landen dan om 13h15 in Nantes. Als er tenminste niks
verandert in de komende maanden.....
Emma en Mariecke zijn nu in Japan, ook spannend!!
Dinsdag, 28 oktober 2025
Zoekt en gij zult vinden Het
is fijn dat we nu eindelijk dingen kunnen boeken. Ik heb een nieuw
kostenoverzicht gemaakt, op chronologische volgorde. En vandaag hebben
we weer iets geboekt, nu is de eerste week klaar, buiten de twee ferry
overtochten want die kunnen pas erg laat worden geboekt.
We moesten de autohuur nog doen voor de week op
Vancouver Island en ook 1 nacht hotel bij het vliegveld voordat we de
camper gaan ophalen. Oh, oh, oh, wat zijn de hotels toch duur daar. Ik
had een Holiday Inn gevonden, ruime kamer, ontbijt, prima prijs, maar
daarna ging de prijs alleen maar omhoog. We hebben werkelijk alle sites
afgezocht, niet normaal. We hebben natuurlijk een hotel met airport
shuttle nodig omdat we de auto dan moeten terugbrengen en dan naar het
hotel moeten.
Na héél lang zoeken, kwamen we op het Accent Inn terecht. Overal kost
dat minimaal € 250 voor 1 nacht en we hebben nu geboekt via Agoda, voor
maar € 176. YES!!
Dit is zonder ontbijt maar er liggen 3 restaurants op minder dan 300
meter, en jawel, de MacDo is er eentje van. Prima eten en prima
prijzen, ook voor 's avonds kunnen we daar prima terecht. Ik ben
helemaal blij!!


En ja, dan hebben we de autohuur. Ik had dit
gebudgetteerd op € 452. Maar, we hebben geboekt voor € 415 en dit is
inclusief de uitgebreide verzekering. En wát voor auto zeg, een Jeep
Grand Cherokee, een hele ruime SUV want we moeten natuurlijk alle
bagage kwijt kunnen.

Jacky heeft ook nog contact opgenomen met een paar RV parks die we zouden kunnen boeken, maar dat komt wel.
Zondag, 9 november 2025
Oppas is ook weer geregeld
Het is natuurlijk een terugkerend probleem voor ons, het vinden van
oppas. Ik had nog wat contacten bewaard die ik heb gecontacteerd. Eén
stel wilden in hun grote camper komen zodat ze daarin zouden wonen min
of meer. Nou, zo'n grote camper voor ons huis waarmee ze al het vervoer
hier moeten doen, dat is niet te doen dus die gaan het niet worden. Een
ander stel had zelf al een klus. Dus ik heb een vraag gezet op de FB
pagina van L'Etournerie en ik kreeg meteen een berichtje van Jolanda L.
Die naam zei me niks maar toen we contact hadden bleek het dat zij met
Jacky al een keer oppas hadden geregeld, ik geloof voor maart 2025, en
dat dat toen niet doorging omdat zij met een verhuizing zaten. Nou, nu
kunnen ze dus wel en komen ze naar ons. Cees en Jolanda, komt vast goed.
Donderdag, 4 december 2025
Campings geboekt, camper betaald
De afgelopen weken hebben we al campings gereserveerd. Het valt ons
op dat het merendeel van die RV parks geen betaling vooraf betalen, we
hebben er maar 2 betaald, de rest kan bij aankomst zeggen ze.
We hebben nu de volgende campings gereserveerd: Willow Springs Resort,
Rivermount Motel & RV Park, Thousand Peaks Resort, Cranbrook/St. Eugene
KOA, Gray Creek Camping Resort en als het lukt komt daar vandaag nog
Camperland Resort bij.
De datum waarop de NP campings gereserveerd kunnen worden, zijn nu ook
bekend. De eerste voor ons is 20 januari.
De camper is nu, op € 100 na, helemaal betaald, yay!! Ik
vind het ontzettend fijn dat je gewoon in stukjes kunt betalen.
Het eind van de trip hebben we wel nog wat moeten
veranderen, alweer door sluitingsdata en zo. Er zijn best wel wat
campings waar je taal noch teken van krijgt als je ze een bericht
stuurt, zo vreemd. Die zijn gewoon compleet onbereikbaar als ze in de
winter sluiten, zo zouden wij onze camping niet kunnen runnen.....
Als het lukt willen we alsnog gaan ziplinen, bij
Peachland Zipzone, spannend maar wel leuk! We gaan het zien.



Woensdag, 26 januari 2026
Weer een stapje verder
We hebben gisteren de eerste NP camping geboekt. Jacky zat er klokslag
16h00 uur klaar voor en er waren ruim 12.000 wachtenden voor haar. En
toch ging het snel. We hebben plek 61 geboekt op Kicking Horse ▲ in Yoho
NP. En dan kunnen we deze week ook Banff nog boeken.
In Waterton hebben we uiteindelijk toch besloten om niet naar de camping
in het NP te gaan, die kan dan niet meer gereserveerd worden. We hebben
3 nachten geboekt net buiten het park op Crooked Creek ▲, deze kost
praktisch hetzelfde maar dan hebben we alle voorzieningen, inclusief
wifi en een laundry. Wel zo prettig.
En, ook Burton Historical Park ▲ hebben we geboekt, een unserviced site
maar meteen aan het meer. Mooi daar!!
Begin van deze maand zijn we 2 nachten in Parijs
geweest, de nieuwe paspoorten zijn aangevraagd!


Vrijdag, 26 februari 2026
We mogen het land in, YAY!
De nieuwe paspoorten zijn op 2 februari thuis bezorgd, alles is weer
goed voor de komende 10 jaar, allemaal blij.
Deze week heeft Jacky ook de ETA's aangevraagd en we hebben allemaal
toestemming om het land binnen te komen, gelukkig maar. De ETA kost CAD
$ 7 p.p., de Amerikaanse ESTA kost tegenwoordig US $ 40, dat is me nogal
een verschil, en wie wil er nou nog naar het land van de Orange Idiot???
Wij niet in elk geval.
De datum voor het boeken van
de Banff campings was verschoven van januari naar februari. Jacky zat er
om klokslag 16h00 weer klaar voor. We waren nummer 63.233 in de rij, het
duurde dan ook eventjes. Op Mountain Trailer Court was de door ons
gewenste plek niet meer vrij maar we hebben een prima andere plek, #311.
Waarschijnlijk geen uitzicht op de bergen maar die hebben we wel op zo
ongeveer elke andere camping deze trip. De keuze was natuurlijk ook
beperkter omdat we hier 5 nachten blijven staan, en we daarom ook een
full hookup willen. We doen daar alles verder met een huurauto.
In Radium Hot Springs hebben we een plek geboekt en we
hebben #86 toegewezen gekregen, die ligt aan de creek.
Op de Icefields Parkway hebben we 2 kampeerplekken
veranderd. Langs weg 11 wilden we naar Two o'Clock gaan maar we hebben
Rampart Creek ▲ geboekt, plek #12,
een rustige
pull through, het was de
enige die nog vrij was voor onze maat camper.
Terugkomend vanaf Jasper wilden we gaan staan op Columbia Icefield
▲, maar dat is gewoon een parking en we besloten ietsje verder te gaan
en hebben plek #34 geboekt op Silverhorn Creek ▲, de plek die we graag
wilden.
En toen lazen we in de Canada groep dat de Provincial
Parks in BC hun prijzen hadden verhoogd maar ook een eenmalige toeslag
van $ 20 per boeking hadden ingevoerd voor iedereen die niet uit BC
komt. Nou moe! Dus zijn we campings gaan veranderen, want voor hetzelfde
geld kun je ook terecht op een RV park waar we dan wel alle
aansluitingen en voorzieningen hebben. Bij Kelowna hebben we Kekuli Bay
PP en Bear Creek PP vervangen door 2 nachten Canyon Farms RV ▲, we
hebben er plek #10 geboekt. Deze camping heeft maar 10 plekken, maar wel
alle voorzieningen. En kippies en groentjes. En bij de camping kunnen we
nog wandelen.
En toen was er nog het probleem van het vinden van een
camping tussen Kelowna en Manning Park. We krijgen geen reacties op
emails, balen hoor. We hadden al 2 nachten geboekt op Twin Lakes Golf ▲
(vandaar maken we een mooie tocht naar Osoyoos), en toen besloten we er
een 3e nacht bij te boeken.
Ook bij Hope/Chilliwack hebben we het PP geschrapt en gewoon bij
Camperland RV ▲ geboekt, daar staan we in het begin ook 1 nacht. We find
it fine!
Oh en in Yoho hebben we nog een nacht op Monarch ▲
geboekt, plek #36, ook weer mooi.
En nu valt er voorlopig niks meer te boeken, we hebben
nog 6 nachten te boeken in Provincial Parks, 2 in AB en 4 in BC. Die
houden we wel aan, ze hebben ook niet allemaal die toeslag van $ 20.
Nog 193 dagen, maar eerst volgende week naar de Costa Blanca.
Emma vertrekt over een week naar Ile de Ré, helaas is
Guillaume z'n contract er niet verlengd dus ze werkt alweer niet met
hem. Ze baalde enorm, had weer gesolliciteerd en was aangenomen in
Bretagne, maar de verstandigste keuze is om toch dit seizoen naar
Sandaya op Ile de Ré te gaan, een langer seizoen en een goed salaris. En
als wij terugkomen van Spanje, dan vertrekt Mariecke voor 7 maanden naar
Normandië.



Vrijdag, 15 mei 2026
Ontwikkelingen thuis
De paspoorten zijn mooi op tijd thuis afgeleverd, we kunnen er weer 9½
jaar tegen. Altijd een avontuur om die dingen aan te vragen. Het wordt
tijd dat ze ervoor zorgen dat het online kan.
We hebben niks meer kunnen regelen voor Canada, volgende
maand pas weer, en daarna zijn we denk ik wel klaar. Er verandert ook
niks meer in de route, er zijn hier ook niet zoveel wegen dat je maar
kunt blijven veranderen, we zijn ook tevreden met hoe we het nu hebben.
Thuis is er veel gedaan, we hebben veel werk verricht
boven, alles geverfd, nieuwe vloeren bij René en mij, het portaal wordt
nog gedaan. We hebben aan Emma voorgesteld dat ze na de vakantie in
Passerose gaat wonen. Als Jacky haar AOW en retraite krijgt, dan hebben
we die opbrengst niet meer nodig en dan heeft zij eindelijk een eigen
plek. Ze is al plannen aan het maken, heeft al wat meubels en spullen
gekocht, ze heeft er wel zin in!
Ondertussen is ze op Ile de Ré begonnen en wat een enorme pokkezooi was
het op die camping. Ik heb altijd gedacht dat Sandaya z'n zaken op orde
had, maar niet dus. Er was werk voor het dubbele aantal personeelsleden
en dus liep alles vast. Op het laatst sliep en at Emma niet meer, ze zat
tegen een burn out aan. En toen besloot ze haar baan daar op te zeggen.
Gezondheid gaat voor en ze kan het zich permitteren. Ze is gaan
solliciteren, niet te snel, want ze wilde eerst even bijkomen en wat
meubels gaan verven en zo. Ze werd ook nog gebeld door Adequat en heeft
nog even een dag gewerkt bij Maitre Coq, ook prima.
Ze had gezien dat de camping in Bretagne nog een receptioniste zocht
voor juli en augustus dus daar heeft ze nog voor gesolliciteerd. Ze werd
snel uitgenodigd voor een gesprek en ze kenden haar nog. Ze zochten ook
nog iemand voor eerder en tot haar verbazing kon ze 4 dagen later al
beginnen, een Yelloh Village camping. Haar eerste week was goed
bevallen, hopelijk blijft het zo.
Mariecke zit ook op een Sandaya, maar ook daar is het
niet goed geregeld, met 2 man een receptie bemannen is niet te doen, je
hebt tenslotte ook nog vrije dagen. We gaan zien of ze het afmaakt daar.
Maandag, 8 juni 2026
Money, money, money en een kleine wijziging
De koers van de Canadese Dollar is prettig stabiel. Ik had zoiets van,
laten we de Dollars maar vast bestellen. We gaan voor het eerst het
tanken betalen met de credit card i.p.v. met cash. Maar we hebben een
ruim boodschappenbudget en ook nog eens een ruim dagbudget voor
schnebbels en zo. In Amerika is alle eetzooi hetzelfde en erg duur, in
Canada is veel meer om te proberen en het is best goedkoop. Als we met
ons vieren eten voor $ 100 (en dat is al veel) dan zal het nog maar € 62
zijn. Daar kun je in Europa niet voor eten.
Dus, het geld is besteld, zoals altijd bij YES-Change, die zijn het
goedkoopst en 3 dagen later kregen we de envelop van de postbode.
Toen ik Emma de foto stuurde schreef ze "yay, plastic rainbow money".
LOL.

De komende week kunnen we eindelijk beginnen met het
boeken van de campings in de British Columbia Provincial Parks. De
eerste zou zijn Kentucky-Alleyne PP. Jacky zag echter dat de plekken aan
het water een paar dagen voordat wij er zijn, al helemaal vol waren. In
het bos willen we niet staan. Dus opperde ze Monck PP nog eens. Daar
hebben we al eerder naar gekeken en die is erg mooi. En daar waren wel
nog plekken aan het water vrij. Dus, op de een of andere manier denken
we dat Kentucky-Alleyne drukker zal zijn. De voorkeur gaat nu uit naar
Monck. Deze week gaan we het zien, welke dat we gaan boeken.
De nacht daarna hebben we een plek geboekt op Willow
Springs RV, aan het water. Ik wilde vorig jaar al heel graag staan op
Emerald ▲ aan Green Lake, maar die was niet te reserveren, nu dus wel.
Dus we gaan kijken of we die ook kunnen boeken. Bij Willow Springs
hebben we niks hoeven te betalen dus daar verliezen we niks mee.
Maandag, 22 juni 2026
Laatste campings in BC geboekt
Een kleine 2 weken geleden konden we de laatste campings in Provincial
Parks in British Columbia boeken. De dag voordat onze data boekbaar
waren zagen we al dat plekken die wij graag wilden, bezet waren. Onze
lijstjes werden dus korter.
De eerste was Kentucky-Alleyne PP en daar waren de plekken aan het water
allemaal al weg. De plekken in de bossen wilden we niet, dus zijn we
toch uitgeweken naar Monck PP. Daar hadden we wel nog keuze en het is
plek 19 geworden. De dag erna zouden we naar een RV park gaan maar we
konden een mooie plek krijgen op Emerald Bay ▲ in Green Lake PP. Niet
aan het water, maar toch een mooie plek die vooral rustig ligt, plek 13.

Een paar dagen later was Lac le Jeune PP aan de beurt,
en yep, plek 31 is voor ons zoals we ook wilden. En toen de laatste,
voor 2 nachten op Martha Creek PP. Veel plekken aan het water, maar niet
allemaal zoals wij ze graag zien. Maar nu hebben we # 47 geboekt, WOW!!
Nergens buren en pal aan het water. We are some lucky buggers. Ach,
kwestie van goede voorbereiding.

Over precies een kleine twee weken kunnen we de laatste
2 campings boeken, in Alberta. Daar hebben we McLean Creek PRA toch weer
laten vallen voor Gooseberry PRA. Daar is nu street view en we hebben
prachtige plekken gezien. Hopelijk gaat het daar ook lukken.
|