The Wild West 2017

TERUG NAAR PLANNING

Donderdag, 12 oktober 2017
Een mooi stukje vliegen
En alweer was het vanochtend vroeg voor ons, net na zessen. Het was, hieperdepiep 13 graden binnen dus de kachel was maar heel even nodig. De tent is weer opgeruimd en we hebben ontbeten met koffie en brood/yoghurt. Aangezien we tijd genoeg hadden hebben we nog wat aangekeuteld en buiten in de zon gezeten met een tweede tas koffie.
Om 9:00 uur zijn we uit Wahweap vertrokken, een mooie camping qua plekken, maar oef wat een smerige douches, we hebben er dan ook geen gebruik van gemaakt, behalve Emma na het verven van de haren. Brrrr.

We hadden een vliegtour geboekt bij Westwind Air, om 10:00 uur. We waren ruim op tijd daar en hebben even zitten wachten op Ben, onze piloot. We hadden een privé tour, een klein vliegtuigje met ons vieren en Ben. Emma en ik zaten op de achterste rij stoelen vanwege het maken van de foto's. Jacky zat in de middelste rij en René naast Ben. We zaten allemaal aan het raam. Ik zag dat tours in helicopters drie stoelen naast elkaar hebben, dus als je in het midden zit heb je vette pech.
Ben vloog ons eerst over de Glen Canyon Dam en daarna over Wahweap, we zagen de camping en onze plek goed liggen.

Vervolgens over Antelope Island en over een groot deel van Lake Powel richting Rainbow Bridge. Wat is dit een geweldig mooi meer, maar het komt pas tot z'n recht als je het van boven ziet, de kleuren, de canyons, de grillige vorm van het meer, echt ontzettend mooi!

Toen we bij Rainbow Bridge kwamen zag ie er kleiner uit dan ik had verwacht. Toen we 180 graden gedraaid waren en we de Bridge vanaf de andere kant én dichterbij zagen, was ie toch wel groter.

Hierna vlogen we terug naar Page. Vlak voor het vliegveld zagen we eerst de meute mensen bij Antelope Canyon staan wachten, en toen vlogen we langs de camping waar we vandaag staan.

We zijn toen naar de dam gereden want vlak hiervoor wilden we de Hanging Gardens Trail lopen, een makkelijke en vrij korte wandeling naar Hanging Gardens. Een leuke wandeling, heerlijk in de warme zon.

Verder hadden we niks meer op de planning staan, we hebben het gezien in Page, tenminste, datgene wat we wilden zien en doen. We zijn eerst naar de Dollar Tree en Safeway gegaan en hebben toen getankt. We reden langs een bedrijf in Antelope Canyon tours en mensen werden in de trucks geladen. Ongelofelijk wat we zagen, het was net slachtvee, zo opgepropt werden ze.
Toen nog even naar de Walmart en gegeten bij de Taco Bell, heerlijk buiten in de zon. En daarna naar de camping. De camping ligt vrij rustig en wij hebben weer heel erg geboft met onze plek, 49. De plek is heel breed en we hebben een paar bomen en een elektrapaal tussen ons en de dichtstbijzijnde buren.
We hebben heerlijk gedoucht in schone en nog ongebruikte douches. Da's het voordeel als je meteen na aankomst op een camping gaat douchen, dan zijn ze nog niet gebruikt, meestal dan. Emma en René zijn even in de hot tub geweest en René is daarna ook gaan douchen. Goede wifi hier!!
We zijn nog even, zonder Emma langs de mooie tentplekken gelopen. Het rijtje tegenover ons is Cruise America Alley, lol. Daar staan allemaal Hollanders in Cruise America campers. We hoorden ook van die mensen dat ze veel problemen hadden met hun wagen, kapotte en incomplete inventaris, geen levelers en bij Cruise America heeft geen enkele camper een luifel.

We eten vanavond koteletten van de barbecue, erpeltjes met knof en tomatensalade. Appeltjes op het vuur voor het toetje. De temperatuur buiten bleef aangenaam en we hebben nog buiten gezeten.

Morgen rijden we toch door naar Lees Ferry, we zijn klaar in Page, en ook al hebben we in Lees Ferry of onderweg niet echt iets te doen, we willen een andere omgeving. Hopelijk vinden we daar een kampeerplek want de camping is first come first serve.

Wildlife: salamandertjes en konijntjes.
Het weer: Zonnig, 27 graden.