Zaterdag 30 maart 2013
GEBOEKT!!!!!!!!!!!!

Zoals elke Florida vakantie: het kan raar lopen. Ik ben eens gaan kijken of we misschien ook vanaf Bordeaux zouden kunnen vertrekken, misschien hebben we dan iets meer mogelijkheden qua vliegmaatschappijen. Vanaf Bordeaux kwam British Airways met mooie prijzen te voorschijn. Maar 1 keer overstappen i.p.v. 2 keer. Bordeaux is een uurtje of 3 rijden voor ons en voor Emma en Mariecke is er een binnenlandse vlucht mogelijk vanaf Nantes. Zou het dan echt?

We hebben via e-mail offertes aangevraagd bij verschillende aanbieders in Nederland waarbij we met Ideal kunnen betalen. Omdat we per credit card een limiet hebben is Ideal gewoon makkelijker.
Na wat heen er weer te hebben gemaild met Viviane van Cheaptickets, heb ik haar vanochtend gebeld. Virgin leek ook nog een mogelijkheid te zijn maar onze terugreisdata kwamen nu op heel duur uit. Dus terug naar British Airways. En ja, we hebben geboekt!!

Wij rijden op 6 februari met ons drieën naar het vliegveld Bordeaux. Hier nemen we dan een hotel. Op vrijdag 7 februari vliegen we om 10.25 uur naar Londen Gatwick met BA. Op Gatwick hebben we 50 minuten om over te stappen, zou moeten lukken. Dan door naar MCO waar we om 16.30 uur aan zullen komen. We moeten dan wel nog door immigrations, maar dan zijn we er al. De dag is zo veel minder lang voor ons.

Emma en Mariecke worden woensdagmiddag, 26 februari door Wim en Nanny naar het vliegveld Nantes gebracht. Hier vliegen zij met HOP (Air France) om 20.15 uur naar Bordeaux. Het is maar 45 minuten vliegen. We gaan voor hun een hotel bij het vliegveld boeken zodat ze de volgende dag uitgerust op de BA vlucht naar Gatwick en Orlando kunnen stappen.

De terugvlucht doen we alle vijf samen, we vertrekken om 19.30 uur van MCO. De dag erna hebben we wel een 8 uur op Gatwick voordat we weer naar Bordeaux vliegen, maar dat hadden we ervoor over als we eigen schermpjes in het vliegtuig zouden hebben. Die tijd komen we wel door.
Als we in Bordeaux aankomen zal het bijna donker zijn en slapen we nog een nacht in een hotel voordat we naar huis rijden. Ik vind dit een veel betere optie dan Iberia of American zonder eigen schermpjes, 10 uur duurt dan wel héél erg lang.....

Nu dit geboekt en betaald was konden we verder gaan kijken. Jacky heeft de eerste 3 weken van de vakantie een auto gehuurd via Alamo.co.uk/brits. Het is een intermediate SUV geworden. Deze leveren we na 3 weken weer in als de meisjes komen, dan huren we nog 2 weken een minivan. Die kon nu nog niet geboekt worden. Ik ben benieuwd hoe de SUV gaat bevallen, we rijden normaal met ons vijven in een minivan.

Hierna hebben we via Hotwire een paar hotels voor de eerste week geboekt:
- Clarion Inn Lake Buena Vista voor 1 nacht;
- Comfort Suites Brunswick, Georgia, voor 1 nacht, met ontbijt;
- La Quinta Charleston North, South Carolina, voor 2 nachten met ontbijt;
- Best Western Jacksonville Airport, voor 1 nacht met ontbijt.

Clarion Inn Lake Buena Vista, FL

Comfort Suites Brunswick, GA

La Quinta Charleston North, SC

Best Western JAX, FL

De komende tijd kunnen we rustig kijken voor een hotel in Savannah en voor de hotels bij het vliegveld van Bordeaux.
Ik ben weer helemaal happy dat het eindelijk vast ligt.

Zojuist heb ik ook nog maar even een hotel in Savannah geboekt. Het is het Days Inn And Suites Savannah North geworden. Ziet er prima uit en ligt voor ons ook goed. We blijven hier 2 nachten, inclusief ontbijt.

Maandag 1 april 2013
Bordeaux bijna helemaal geregeld

Ik heb zaterdag nog stoelen vastgelegd voor ons allemaal op de vlucht van Bordeaux naar Gatwick. De eerste rij die mogelijk was: rij 9. Daar hebben we nu allemaal stoelen. We willen natuurlijk zo snel mogelijk uit het toestel kunnen omdat we maar 50 minuten overstaptijd hebben. Het zou geen probleem moeten zijn aangezien we niet van terminal hoeven te wisselen en alleen van verdieping.

Zojuist heb ik ook voor ons drieën een hotel bij Bordeaux-Merignac geboekt voor 6 februari, het is het B&B Hotel geworden met een ruime familiekamer tegen een mooie prijs.

Voor de terugreis hebben we 2 kamers geboekt in het B&B Hotel Bruges.

Voor Emma en Mariecke zijn we nog aan het kijken/informeren. We hadden iets op het oog maar daar bleek dat ze bij het inchecken een geldige credit card moeten laten zien en die hebben ze natuurlijk niet. Ik heb een paar hotels aangeschreven met vragen over een airport shuttle en de betaling. Ze moeten wel vervoer naar het hotel hebben omdat ze in het donker daar aankomen.

Jacky heeft het bijbeltje al kunnen invullen met heel veel boekingsnummers, spannend!!

Dinsdag 2 april 2013
We kunnen verder rijden

Jacky wilde gisteravond de 2 weken minivan nog huren, de maand maart stond er nu op omdat we een maand zijn opgeschoven. Alles ingevuld maar de betaling lukte niet. Ik dacht dat het misschien toch te vroeg was. Vandaag wilde ze iets anders betalen met de credit card en ook dat lukte niet, dus ik opperde dat de bank hem misschien geblokkeerd had vanwege de hotelboekingen in Amerika en de eerdere autohuur. Ik heb maar meteen even gebeld en jawel, ze hadden de kaart precies om die reden geblokkeerd, erg verdacht Alamo en Hotwire. Ik krijg wat van banken.
Dus heeft Jacky vanmiddag alsnog de minivan gereserveerd voor de laatste 15 dagen van onze vakantie als we met ons vijven zijn. Lekker ruim zitten voor iedereen en de koffers kunnen zonder probleem mee terug naar het vliegveld.

Maandag 7 april 2013
Laatste hotel geboekt
Vanochtend heb ik gebeld met Hotels.com in Nederland en nu heb ik voor Emma en Mariecke een nacht geboekt in het Comfort Hotel Bordeaux-Mérignac. Het hotel heeft een airport shuttle maar de stadsbus stopt ook voor het hotel. Ontbijt kunnen ze in het hotel eten.
Ik had ook nog even gebeld met Cheaptickets.nl vanwege de overstap van 50 minuten op Gatwick. Er is me gegarandeerd dat British Airways garantie geeft dat ze de vlucht zullen halen en mocht de vlucht uit Bordeaux vertraagd zijn dan worden ze opgewacht. Ik voel me nu iets geruster. Ik vind het toch heel wat dat zij dit avontuur samen gaan doorlopen.

Donderdag 18 april 2013
Moon over My-Hammy
Gisteren hebben we besloten om, als de meisjes er ook zijn, een kleine verkenning van Miami toe te voegen. We doen dit met een overnachting zodat we niet heen en weer moeten sjezen op 1 dag. We hebben zojuist via Hotwire het Best Western Hallandale geboekt, ziet er weer prima uit. Het hotel ligt niet te ver van de Aventura Mall waar we in elk geval willen eten en waarschijnlijk ook nog wat willen shoppen. Verder ligt het hotel goed om van daar uit weer naar Kissimmee te rijden.

In Miami willen we in elk geval een boottochtje doen en verder staat op ons wensenlijstje: het Holocaust Memorial, Key Biscayne State Park, Bayside Market Place, een wandeling door het Art Deco district, Lincoln Road en Espanola Way. En als we tijd hebben, the Ancient Spanish Monastery, daar zijn Jacky en ik in 1992 ook geweest en dat was de moeite waard. Helaas bewaren we Vizcaya voor een volgende keer.

Zondag 19 mei 2013
ESTA
Vandaag hebben we de ESTA maar alvast aangevraagd. De oude waren nog geldig maar niet lang genoeg voor onze volgende vakantie, dus het moest toch gebeuren. We hebben in elk geval weer allemaal toestemming en daar zijn we helemaal blij mee.

Qua afvallen gaat het ook super, Jacky is ruim 53 kilo kwijt en ik zit nu op 30 kilo. Dat zal wel lekker schelen op vakantie!

Dinsdag 21 mei 2013
50 jaar en tickets gekocht
Vandaag ben ik 50 geworden, hieperdepiep!
Aangezien de koers van de Dollar en ook de rente op de spaarrekening, flink te wensen overlaten, hebben we vanmiddag de tickets voor Seaworld/Busch Gardens gekocht. Net als de vorige keer 4 keer gewone kaarten en 1 jaarpas. Die extra kosten van de jaarpas halen we er makkelijk uit met parkeren, uitgaven in restaurants en winkels en natuurlijk de tour(s) die we willen boeken.

Dinsdag 28 mei 2013
Eerste vluchtwijziging BA
Gisteren kregen we een e-mail van Cheaptickets met daarin een vluchtwijziging. We hebben 3 verschillende boekingsnummers dus het was even goed kijken wat er nou gewijzigd was. Het bleek dat British Airways de ochtendvlucht van Emma en Mariecke, op 27-2-14, heeft geannuleerd. Ze vliegen die dag alleen nog 's avonds. Dat betekent dus dat ze pas de 28e naar Orlando zouden kunnen vliegen. Niet handig allemaal. De oplossing van Cheaptickets was ook niet handig vonden we, ze zouden dan toch een vakantiedag minder hebben. Dus hebben we zelf wat uitgezocht, Cheaptickets gebeld en het is nu gewijzigd zoals wij wilden. Eigenlijk is dit ook prettiger.
Nu vliegen ze op woensdag 26-2 om 11.50 uur al van Nantes naar Bordeaux (we hebben gewoon 2 nieuwe enkeltjes geboekt). Dezelfde dag vliegen ze van BOD naar LGW, om 18.35 uur. Aankomst Londen 19.10. Ik heb voor hun een hotelkamer met ontbijtbuffet geboekt meteen buiten de terminal bij de Premier Inn North Terminal. Prima prijs. Het hotel in Bordeaux laat ik tzt wel weten dat ze niet komen.
Na het uitgebreide ontbijt vliegen ze om 11.45 uur naar MCO. Dit geeft hun én mij, veel meer rust. Ze slapen in een prima hotel, en kunnen gewoon naar de terminal lopen als ze nog even wat willen rondkijken. Het kost een beetje extra geld maar dat interesseert ons totaal niet.

Ik heb de stoelen geannuleerd die ik voor hun vluchten had gekocht. Die hebben ze nu tenslotte niet meer nodig) en BA heeft het geld meteen teruggestort.

Maandag 3 juni 2013
Disney tickets
Disney heeft aangekondigd zijn tickets met ingang van gisteren te verhogen. We hebben maar eens gekeken of we nog tegen "oude" prijzen tickets konden kopen en hebben ze uiteindelijk bij American Estates besteld. Voor de meisjes 3 dagen (en een 4e dag gratis) en voor ons 6 dagen. Emma en Mariecke willen ook graag de Keys to the Kingdom Tour doen, dus de planning hebben we weer iets moeten omgooien, en hierdoor hebben ze een 4e dag nodig.

Toen we begonnen te plannen voor deze reis dachten we zonder meisjes te (kunnen) gaan, we zouden geen Disney doen, maar ja, de meisjes willen toch wel heel graag mee, en hoe kun je nou naar Orlando gaan en niet naar Disney?? Voor ons hoort dat er bij, wie wil er nou niet naar "The Happiest Place on Earth"?? Gelukkig kijken we niet op een eurootje meer of minder, we sparen genoeg om alles te kunnen doen wat we willen doen.

Even iets anders; Jacky en ik zijn al zeer enthousiast een reis in de planning aan het zetten voor een volgende keer, 5 weken West USA. Maar, dat kunnen we pas doen als ook Mariecke klaar is met het Lycée, dus tijd genoeg om goed te sparen.

Zaterdag 22 juni 2013
Disney tickets, again
Vanochtend werden de Disney tickets door de post bezorgd. Deze keer zijn het harde kaartjes, net als een bankpas. We kregen er 2 met Mickey, 2 met Minnie en 1 met Donald. Weer iets wat we kunnen afvinken!!

Dinsdag 9 juli 2013
Nog een nachtje Miami en Myakka??
Vandaag heeft Jacky nog een nacht in Miami erbij geboekt, in het TownePlace Suites Miami Lakes, een mooie 2 slaapkamer suite, ontbijt inbegrepen. In plaats van 's morgens al heel vroeg naar Miami te rijden, vertrekken we nu de dag ervoor. Ook op tijd, natuurlijk, rijden we na een ontbijt in Lakeland door naar Myakka River State Park. Daar willen we dan de Canopy Walk doen. Vervolgens via de Tamiami Trail naar de Dolphin Mall en ons hotel. En als het lukt qua tijd en puf, in de schemering de verlichtte Art Deco gebouwen zien. De dag erna hebben we dan wat meer tijd om onze wish-list af te werken qua bezienswaardigheden in Miami.
Nog 7 maanden!!!!!

Vrijdag 19 juli 2013
Tweede vluchtwijziging British Airways......
En jawel, daar was ie weer, de mail van CheapTickets met het bericht dat er een kleine vluchtwijziging had plaatsgevonden. Even goed kijken wat er nou gewijzigd was. Oh ja, de laatste vlucht, die van Gatwick naar Bordeaux, was nu nóg later gepland waardoor we maar liefst 10 uur op Gatwick zouden zitten wachten. Dus niet. Ik heb gebeld met CheapTickets en gezegd dat we dan graag de dag erna de vroege vlucht (om 7 AM) willen nemen. British Airways was niet meer bereikbaar maar gisteren belden ze ons terug om te zeggen dat dat in orde was.
Vervolgens heb ik weer de Premier Inn geboekt, 1 nacht, 3 kamers, en het al geboekte hotel bij Bordeaux meteen geannuleerd.
Het is nu wachten op de volgende wijziging, diepe zucht.
Wordt dit dan de eerste en meteen de laatste keer met BA en niet rechtstreeks bij een vluchtmaatschappij geboekt??

Vrijdag 2 augustus 2013
Driemaal is scheepsrecht
Toevallig keek Jacky weer eens op "manage my booking" bij British Airways en hoera, onze ochtendvlucht op 7-2-14 was ook geannuleerd door BA. Wij zitten daar al weken op te hopen, want nu kunnen we kosteloos de avondvlucht op 6-2 nemen. Dit zou ons anders zo'n € 700 hebben gekost voor 3 tickets en nu krijgen we het voor nop.
Dus, ik heb mijn "vrinden" bij CheapTickets maar weer eens gebeld, zij hadden het nog niet doorgekregen. Ze hebben het vervolgens met BA geregeld en YES, wij hebben nu precies wat we wilden. Dus: op donderdag 6-2 rijden wij drietjes naar Bordeaux, vliegen om 18.40 uur naar Gatwick. Daar heb ik 2 kamers in het Premier Inn geboekt. Op 7-2 vliegen we om 11.45 uur naar MCO. Lekker relaxt en precies zoals Emma en Mariecke het ook doen. We zijn weer helemaal blij. Ons tripje naar Georgia en South Carolina kan nu gewoon blijven zoals gepland, de kans dat we een vlucht missen is te verwaarlozen, de kans dat de koffers een overstap niet halen is ook nihil.
Zou Jacky nu dan eindelijk het bijbeltje in orde kunnen maken??

Donderdag 8 augustus 2013
De Dollars zijn (bijna) in de "pocket"
Sinds we terug zijn van de vorige Amerika reis, is de koers van de Dollar niet geweldig geweest, we waren al blij als je $ 1,30 voor de Euro kreeg. Maar meestal was het minder. Vandaag kregen we bij Yes-Change $ 1,31 voor een Euro, dus, ach, we hebben ze maar besteld. Alles wat we nodig hebben. Jacky heeft meteen envelopjes klaargemaakt om strakjes de "Dolaren" te verdelen.

Woensdag 14 augustus 2013
Envelopjes vullen
De post bracht ze vanochtend netjes aangetekend thuis. Alles is compleet en Jacky kan zich vandaag bezig houden met het vullen van de envelopjes. De koers is trouwens gezakt nadat we ze besteld hadden.

februari 2012

Zaterdag 7 september 2013
Have a magical day M'am
We waren ons aan het afvragen wanneer we de Disney tours zouden boeken. Zegt Jacky "ja, bel ze maar, de datums staan er nu tenslotte op". Dus maar meteen even gebeld.
Beide tours liggen nu vast: "Behind the Seeds" in Epcot is geboekt voor 23 februari om 13.30 uur voor ons drietjes. En op 4 maart om 9.30 uur gaan we met ons vijven de "Keys to the Kingdom" tour doen. Leuk! We zijn nu al zo vaak in Disney geweest dat we graag wat achtergrond info willen krijgen en zien.
De laatste tour is inclusief een lunch in de Columbia Harbour House, dat wordt voor ons ook de eerste keer, want we lunchen altijd op dat ene terrasje, heel simpel met frietjes en wat te drinken.

Zondag 8 september 2013
Alweer giraffen voeren
Jacky had op internet gelezen dat Busch Gardens een actie had voor de Serengeti Safari. Die tour hebben we in 2012 ook gedaan en dat vonden we toch wel zó geweldig, we willen die graag nog eens doen. Maar ja, $ 40 p.p. terwijl we deze keer ook al 2 andere tours in Busch Gardens willen doen (en dan die 2 in Disney nog), je moet een keuze maken, toch?
Maar goed, de prijs is in februari 2014 maar $ 19 p.p. en dat kun je toch niet laten schieten? Emma en Mariecke zijn er dan nog niet dus we hebben gewoon gekozen om dit op 24-2 te gaan doen, met ons drieën. Ik heb gebeld met BG en het geboekt. Met onze jaarpas kregen we nog 10% extra korting, mooi meegenomen.

Vrijdag 20 september 2013
Jacky's nieuwe BFF
Op de site van Oglethorpe in Savannah, stond onze datum, dus dat we onze tickets konden boeken. Jacky heeft dit stukje voor haar rekening genomen omdat ze al eerder contact had gehad met eigenaar Adam. Het boeken ging niet lekker, alle drie de creditcards werden zonder aanwijsbare reden niet geaccepteerd. Na wat mailtjes tussen Jacky en Adam, belde Adam himself vanmiddag. Hij heeft alles voor ons in orde gemaakt en stuurt de tickets op per post. Daarna werd er nog wat heen en weer "bericht" tussen de 2 op Facebook, en jawel, Jacky heeft een nieuwe BFF. We gaan hem vast en zeker even persoonlijk bedanken met een lekkere fles Vendée wijn of wat ander regionaal lekkers.
Nog maar weken. Maar over 2 weken eerst nog naar Andalusië!

Afgelopen week hebben we ook de parkeerplaats op Bordeaux Airport gereserveerd. In Bordeaux is het een stuk goedkoper parkeren dan in Nantes.

Donderdag 26 september 2013
Vervolg Jacky's nieuwe BFF
Vanochtend kwam de envelop van Adam met de voucher. Jacky heeft hem meteen een fles Fiefs Vendéen beloofd!

Vrijdag 1 november 2013
Onder de 100 dagen
We zijn vorig weekend teruggekomen van een heerlijke 3-weekse vakantie in Andalusië. Wat hebben we het weer heerlijk gehad, veel gezien en veel gedaan. Niet zoveel als in Amerika, maar genoeg. En zelfs 2 keer een echte berg beklauterd!!
En nu? Nu gaan we verder met onze Amerika reis.
Gisteren kwam de nieuwe Brit Guide voor 2014 en die zijn we nu weer aan het doorspitten. Via de gids kwam ik terecht bij de "eat and play card". Kost niet veel en je krijgt kortingen bij bepaalde winkels, restaurants en andere dingen. Er staat een airboat bij die wij willen doen, en met de korting die we daar krijgen, is de kaart al terug verdiend. Ik heb de kaart gisteren gekocht en de voucher ontvangen per e-mail. We kunnen de koffers gelukkig bij Sonja en Ray laten staan tijdens onze rondreis de eerste week, en als we daarna naar het Clarion Hotel rijden, dan komen we langs Hotelbeds, waar we de voucher gaan omwisselen voor de card.

Ondertussen zijn we ook begonnen met het organiseren van de koffers. We willen op de rondreis natuurlijk zo min mogelijk meenemen, dus alles gaat in 1 koffer en 1 handbagage. De rest blijft dan bij Sonja en Ray. Maar, we moeten heel goed nadenken over wat we de eerste week nodig hebben en wat niet.
Emma's kleren zitten ook al in een koffer, een ienie mienie stapeltje. Van Mariecke ligt een beetje klaar, René heeft ook al alles wat kleren betreft en Jacky ook al. Alleen voor mij is het nog moeilijk. Ik ben nu 49 kilo afgevallen en dat zal hoop ik nog iets meer worden voordat we naar Amerika gaan. En wat pas ik dan wel en wat niet?

Zie hier het vervolg van onze voorbereidingen